مهمترین ویژگی های یک هندزفری خوب

مهمترین ویژگی های یک هندزفری خوب
هندزفری خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشید؟ ما در هنگام انتخاب باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ با ما همراه باشید تا این موارد را شرح دهیم.

اگر به دنبال لذت بردن از دنیای موسیقی هستید و می خواهید در همه حال از این دنیای جذاب و هیجان انگیز فاصله نگیرید، باید به فکر تهیه یک هندزفری خوب باشید. احتمالا تعجب می کنید که چرا انتخاب یک هندزفری خوب تا این حد اهمیت دارد. شما به هر چیزی که به آن علاقمند باشید، دوست دارید به بهترین نحو ممکن امکانات مناسب برای لذت بردن از آن را برای خود فراهم کنید. گوش دادن با این تجهیزات برای افرادی که به این کار علاقه مند هستند می تواند، تجربه ای متفاوت را برای آن ها رقم بزند. همه ما تا حدودی تجربه ی گوش دادن با هندزفری را داشته ایم و وقتی در رویاهای خود غرق میشویم تازه لذت گوش دادن با کیفیت بالا را متوجه می شویم.

اهمیت داشتن یک هندزفری خوب

کیفیت گوش دادن در گرو تهیه یک هندزفری خوب است. احتمالا برای شما مولفه های بسیاری وجود دارند تا یک محصول مناسب را انتخاب کنید. در درجه اول باید محصولی انتخاب شود که بر روی سیستم شنوایی تاثیر منفی نداشته باشد. امروزه نسل جدیدی از هندزفری ها در بازار عرضه شده اند که، بر روی تمام جزئیات به خوبی کار شده است و محصول نهایی با کیفیت بالا و امکانات و قابلیت های متفاوت عرضه شده است.

در دنیای تکنولوژی، پیدا کردن یک هندزفری خوب کار چندان سختی نیست چون فقط کافیست که شما بدانید که چه قابلیت هایی برای شما مهم است و کدام خصوصیات از نظر شما برتر هستند. ممکن است یک محصول را صرفا چون از یک برند معتبر است خریداری کنید اما کارایی مورد انتظار را برای شما نداشته باشد پس، سطح انتظارات شما تعیین می کند که چه کالایی برای شما مناسب و خوب است.

انواع هندزفری

امروزه پیشرفت چشمگیری در حوزه طراحی و تولید انواع هندزفری ها شده است به طوری که برندهای معتبر کیفیت را در اولویت خود قرار داده اند تا این ابزار بتواند موجب تسهیل ارتباط تلفنی و یا شنیداری شود. علاوه بر هندزفری ابزارهای دیگری از قبیل هدست و هدفون هم وجود دارند که عملکرد همه ی آن ها مشابه است اما تفاوت های کلیدی مشخصی با هم دارند. اگر بخواهیم تعریف مشخصی از هندزفری ارائه کنیم باید بگوییم که این ابزار یک هدفون داخل گوش یا earphone می باشد که در تمامی گوشی های همراه به عنوان یک وسیله جانبی محسوب می شود که برخلاف هدفون و هدست که در روی سر قرار می گیرد.

این وسیله جانبی کاملا داخل گوش قرار می گیرد و از طریق سیم یا بدون سیم با انواع وسایل هوشمند ارتباط برقرار می کند. به طور کلی بهتر است از هندزفری هایی استفاده شود که آسان حمل می شوند و زمان استفاده، گوش را اذیت نمی کنند. اگر به صورت مداوم از این وسیله جانبی استفاده می کنید بهتر است از نمونه های با کیفیت و در عین حال سبک استفاده کنید تا آسیب جدی به گوش وارد نکند.

ویژگی یک هندزفری خوب

بعد از طراحی و ساخت هندزفری ها مدتی نگذشت که این محصول جزء جدانشدنی گوشی های هوشمند شد و یکی از لوازم جانبی اصلی در تمام گوشی های هوشمند می باشد. بعد از اینکه کارایی این محصول برای کمپانی های تولید لوازم الکترونیکی ثابت شد، این شرکت ها شروع به تولید انواع هندزفری های متنوع کردند و در حال حاضر تمامی برندها این محصول را عرضه کرده اند و برای اینکه شما یکی از بهترین هندزفری ها را انتخاب کنید  باید تا حدودی با ویژگی ها و مشخصات این محصول آگاهی داشته باشید.

به طور کلی این محصول، در دو مدل با سیم و بی سیم عرضه می شود و برای بیان ویژگی های یک محصول مرغوب باید هر کدام را جداگانه بررسی کنیم.

هندزفری خوب سیمی

همانطور که از اسم هندزفری خوب سیمی پیدا است با دارا بودن سیم، تجربه ای متفاوت از شنیدن موسیقی را به کاربران هدیه می دهد. یکی از مشخصاتی که باید در مدل های سیم دار مورد توجه قرار بگیرد، نوع سیم است. نوع سیم تاثیر زیادی در کیفیت محصول دارد. سیم این محصولات در دو نوع مسطح و معمولی تولید می شود.

سیم های مسطح، کمتر گره می خورند و به راحتی قابل استفاده هستند. در کنار این محصول مدل سیم معمولی وجود دارد که  در دو مدل سیم عادی و سیم بافته شده عرضه می شود. در بیشتر گوشی های هوشمند، نمونه هندزفری سیمی عادی قرار داده شده است که بیشتر کاربران با مشکل گره خوردن آنها مواجه هستند.

اگر به دنبال یک مدل با ماندگاری بالا هستید حتما مدل های با سیم بافته شده تهیه کنید. زمانی که برای شما ویژگی هایی از قبیل عدم بریدگی و ماندگاری مهم هستند، حتما مدل های سیم بافته شده را تهیه کنید. چون علاوه بر این ویژگی ها در گیمینگ هم کاربرد گسترده ای دارد. به طور کلی ضخامت کم سیم، موجب گره خوردن آن می شود.

خرید هندزفری سیمی

شاید شما به این نکته بی توجه بوده باشید که، طول سیم هم ممکن است یکی از ویژگی های تاثیر گذار در یک انتخاب خوب باشد. این ویژگی تاثیر قابل توجهی بر روی کیفیت صدای هندزفری دارد. برخی از این مدل ها کیفیت بالایی ندارند و اگر طول سیم زیاد باشد، این بی کیفیتی دو چندان می شود. برای حصول اطمینان بهتر است لوازم جانبی را از برندهای معتبر تهیه کنید.

ویژگی بعدی که در یک هندزفری خوب گنجانده می شو، نوع پورت می باشد. به طور کلی سه روش اتصال وجود دارد تا صدای موسیقی به گوش کاربر برسد این سه اتصال شامل  USB-C، جک هدفون و پورت لایتنینگ می باشد. البته امروزه تمامی لوازم الکترونیکی با جک 3.5 میلیمتری هدفون، قابلیت اتصال به هندزفری را دارند. اما در گوشی های هوشمند امروزی وجود دو پورت یو اس بی و جک 3.5 میلیمتری کار را برای کاربران راحت تر کرده است.

 در اصل انتخاب نوع پورت به نوع استفاده شما بستگی دارد. برخی از مدل های گوشی هوشمند، فاقد جک هدفون هستند پس بهتر است از مدل بی سیم استفاده کرد تا برقراری ارتباط آسانتر انجام شود. در این شرایط مدل های، یو اس بی دار هم کارایی دارند.

نسل جدید هندزفری خوب بی‌سیم

نسل جدید هندزفری خوب بدون سیم باعث شد تا کاربر تجربه بهتری از دنیای هدفون تجربه کند. این محصول کاملا بدون سیم طراحی شده و ایده خلاقانه ی ساخت در آن موجب شد تا در مدت زمان کمی به عنوان یکی از پرطرفدارترین لوازم جانبی موبایل تبدیل شود. طریقه ی اتصال این محصول با لوازم پخش صوت و تصویر از طریق بلوتوث می باشد. در نسخه های ابتدایی، تنها قابلیت اتصال به یک دستگاه وجود داشت اما نسخه های به روز این قابلیت را دارا هستند که به یک یا چند دستگاه متصل شوند و جذابیت آن را دو چندان کنند. معمولا نسخه های 5 به بالا از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

شاید مهمترین سوالی که ذهن کاربران را به خود درگیر کند این باشد که، این محصول تا چه میزان فاصله ای را پوشش می دهد؟ هر نسلی از این محصول که روانه بازار میشود بر قابلیت های آن افزوده می شود. یکی از ویژگی های که بسیار حاِئز اهمیت است، کیفیت اتصال و کاهش قطع و وصل شدن آن میباشد و اینکه مسافت بیشتری را پوشش دهد. زمانی که موسیقی دلخواه خود را گوش می دهید و در همان حال مجبور هستید چند قدمی از گوشی خود دور شوید، اگر کیفیت هندزفری پایین باشد هر مقدار که دور شوید کیفیت رسانه هم پایین می آید اما در مدل های برتر این کیفیت تغییر نخواهد کرد به شرطی که در منطقه تحت پوشش باشید.

خرید انواع هندزفری

نحوه عملکرد هندزفری خوب بی سیم

نحوه عملکرد هدفون های بی سیم بسیار آسان است و یک باتری در آن ها تعبیه شده است که معمولا در هر مدلی ظرفیت باتری متفاوت است. اگر برای مدت طولانی می خواهید از این محصول استفاده کنید باید به فکر تهیه مدل های با ظرفیت بالای باتری باشید. پس ظرفیت بالای باتری می تواند یکی از ویژگی های برتر باشد. چون باتری های کم ظرفیت نیاز به دفعات شارژ  دهی بالا دارند و این مسئله در کاهش طول عمر باتری موثر است.

دارا بودن میکروفون یکی از مشخصه های اصلی در هندزفری بی سیم می باشد. زمانی که محصول مورد نظر شما از قابلیت میکروفون پشتیبانی می کند به کاربران امکان برقراری ارتباط را می دهد. پس یک محصول را خریداری کنید که هم از دنیای موسیقی لذت ببرید و هم توانایی برقراری تماس را داشته باشد تا مجبور نباشید با هر تماسی هندزفری خود را از گوش خود خارج کنید. طبیعتا تمام مدل های جدید از این قابلیت پشتیبانی می کنند و برای کاربرانی که در درجه اول به فکر صحبت کردن هستند، کار را آسان کرده است.

تکنولوژی حذف نویز یکی از قابلیت های خوبی است که در هدفون های بی سیم جدید تعبیه شده است و به خوبی توانسته است نظر کاربران را به خود جلب کند. اگر تا به حال تجربه برقراری تماس با این ابزارها را داشته اید پس تقریبا با این قابلیت آشنایی دارید. حتما برای شما هم پخش صدای محیط هنگام تماس آزار دهنده است و این مسئله تا حد زیادی باعث دلسرد شدن از تماس با هندزفری خواهد شد. اما قابلیت حذف نویز، یک قابلیت خلاقانه است که در سال های اخیر در این محصولات گنجانده شده است.

اگر هنگام خرید متوجه وجود این تکنولوژی در محصول شدید، قطعا می توانید به خوب بودن محصول پی ببرید. در برند های معتبری چون اپل از نسخه های بهینه این تکنولوژی استفاده شده است که باعث می شود صدا صاف و واضح به کاربر برسد. وجود این تکنولوژی تا حدودی در قیمت نهایی محصول تاثیر می گذارد و ممکن است هزینه بیشتری بابت آن پرداخته شود.

سایر ویژگی های یک هندزفری خوب

  • برند هندزفری، یکی دیگر از مشخصه های اصلی برای پی بردن به خوب بودن محصول است. طراحی این محصول در هر برندی تا حدودی متفاوت است. به طور معمول سه مدل رایج از این مدل ها شامل هدفون‌های روگوشی(On-Ear) ، هدفون‌های داخل گوشی (In-Ear) و هدفون‌های دور گوشی (Over-Ear) می باشد. بیشترین مدلی که در بین کاربران رایج می باشد، هدفون های داخل گوشی می باشد که در داخل باکس گوشی های همراه به عنوان یک لوازم جانبی اصلی موجود  می باشد.
  • یکی از مسائل مهم در خرید هندزفری، قیمت انواع آن میباشد. برندهای مشهور برای دسترسی تمامی کاربران به تجهیزات جانبی، اقدام به عرضه انواع محصولات با کیفیت همراه با قیمت مناسب کرده اند تا تمامی کاربران در سراسر دنیا توانایی دسترسی به این محصولات را داشته باشند. در طراحی این محصولات تمامی جوانب در نظر گرفته شده است. شما میتوانید این محصول را بر حسب نیاز خود و کاری که قرار است با آن انجام دهید،تهیه کنید. اگر برای محیط های شلوغ، مانند ورزشگاه ها می خواهید یک مدل با کیفیت تهیه کنید می توانید از مدل های داخل گوش دارای ایرتیپ و هدفون های روگوشی میباشد، استفاده کنید چون نویز بسیار کمی را انتقال می دهند. بعضی از کمپانی های معتبر اقدام به تولید مدل هایی کرده اند که در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند.

نتیجه گیری

 به طور کلی هندزفری ها در دو مدل بی سیم و با سیم طراحی می شوند که در نسل جدید این محصول، سعی شده تا قابلیت اتصال به تمامی گوشی ها را داشته باشد و برای انواع خدمات نظیر مکالمه، ورزشی، کاربری و عمومی مناسب باشند. در مدل های سیمی، ارتباط با استفاده از یک کابل است اما در مدل های بیسیم برقراری ارتباط با بلوتوث می باشد که هر کدام بسته به نیاز کاربر مزایا و معایب متعددی به دنبال خواهد داشت.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.