با این 10 روش دیگه پول کابل شارژر نده

  • منبع: www.mobotools.ir
  • تاریخ: چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 23:38
  • نویسنده: موبو تولز
  • صفحه: بلاگ
  • بازدید: 4094
با این 10 روش دیگه پول کابل شارژر نده
نگهداری از شارژر موضوعی است که می‌تواند به شیوه‌های مختلفی صورت گیرد. استفاده از هریک از این راهکارها منجر به کاهش هزینه استفاده از شارژر خواهد شد.

ده ترفند ساده برای جلوگیری از خراب شدن سیم شارژر گوشی اندروید و آیفون

اگر از افرادی هستید که به صورت دائمی از گوشی خود استفاده می‌کنید و در طول روز حداقل یکبار آن را به شارژ می‌زنید، لازم است تا حتما در روند شارژ کردن خود دقت داشته باشید. این روزها و با گران شدن گوشی، لوازم جانبی آن نیز با درصد قابل توجهی افزایش هزینه داشته‌اند. از همین رو لازم است تا در حین استفاده از گوشی، توجه بسیاری نسبت به لوازم جانبی آن داشته باشید.

یکی از لوازم جانبی که به راحتی مورد آسیب قرار می‌گیرد و می‌تواند موجب خسارات بسیاری در حین استفاده از گوشی شود، شارژر موبایل است. شارژر وسیله‌ای است که استفاده بسیاری دارد و می‌تواند در صورت استفاده زیاد، آسیب پذیر باشد. با این حال، در صورتی خرابی شارژر گوشی نیز می‌تواند دچار مشکل شده و آسیب‌هایی را بپذیرد.

از همین رو نگهداری از شارژر موضوعی مهم است که برای تمامی انواع گوشی از اندروید تا آیفون اهمیت می‌یابد. در این مقاله به سراغ راه‌های نگهداری شارژر گوشی رفتیم و ده مورد از اصلی‌ترین و بهینه‌ترین راهکارهای متناسب با این موضوع را بیان کردیم. در ادامه می‌توانید با خواندن و به کارگیری این موارد، محافظت خوبی را از شارژر خود داشته باشید و دوام و طول عمر بیشتری را برای آن رقم بزنید.

  1. 1-تعمیر کابل شارژر گوشی با استفاده از چسب برق

چسب برق به عنوان یکی از محافظت کننده‌ها از کابل شارژر می‌تواند به راحتی از پاره شدن و آسیب دیدگی در آن جلوگیری کند. این راه‌حل که به عنوان یک راه‌حل در دسترس و بسیار راحت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، نیازی به وسایل خاص ندارد. با استفاده از پیچیدن چند دور چسب برق به دور کابل شارژ خود می‌توانید این محافظت را به ارمغان آورید.

بهتر است تا محافظت از کابل شارژ را در قسمت‌های ابتدایی و انتهایی داشته باشید. با استفاده از چسب برق دو قسمت ابتدایی و انتهایی کابل که به سمت سوکت برق متصل می‌شود را پوشش دهید. به این ترتیب از خم شدن و تاب خوردگی کابل شارژ در این مناطق جلوگیری کرده و می‌توانید سلامت بیشتری را از آن شارژر خود کنید. البته باید توجه داشته باشید که چسب برق طول عمر محدودی دارد و پس از مدتی خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهد. از همین رو از این راهکار برای مدت زمان کوتاه و در مراحل اولیه می‌توانید استفاده کنید.

با این 10 روش از خراب شدن سیم شارژر گوشی آیفون و اندروید جلوگیری کن

  1. 2-استفاده از محافظ کابل فنری

  2. یکی از نکات مهم و کاربردی برای نگهداری از کابل شارژر گوشی ،عایق کردن کل سیم شارژربامحافظ کابل های فنری موجود دربازار است که شما با هزینه خیلی کم می توانید از کابل شارژرخود محافظت کنید.مخصوصا برای کابلهای اصلی که درون جعبه گوشی موجودمی باشد.
  3. فیلم نصب صحیح محافظ کابل شارژر فنری.

محصولات مشاهده همه
  1. 3-بافت کاموا و پیچیدن نخ به دور سیم شارژر گوشی

  2. به عنوان یک راهکار ساده و در دسترس دیگر برای نگهداری و جلوگیری از خراب شدن کابل شارژ، می‌توان به استفاده از نخ و کاموا برای استحکام بخشیدن به کابل اشاره کرد. بافت کاموا به دور کابل می‌تواند سبب شود که از جلوگیری و پیچ خوردن کابل جلوگیری شده و دوام بیشتری برای شارژر وجود داشته باشد.

به این ترتیب به این ترتیب علاوه بر ایجاد طول عمر و سلامت بیشتر برای کابل، زیبایی و چشم نوازی نیز نصیب این شارژرها می‌شود. از همین رو می‌توانید برای زیباتر کردن شارژر خود، دوام آن را نیز افزایش داده و از آن به شکل بهتری بهره ببرید. البته توجه داشته باشید که لازم است به شکل درست و اصولی کاموا را به دور کابل خود بپیچید تا بتواند محافظت لازم را از شارژر شما به ارمغان آورد. در این راستا گره زدن کاموا به اندازه مطلوب می‌تواند راه مناسبی بوده و بدون آسیب زدن به کابل، دوام و طول عمر آن را نیز افزایش دهد. تمامی این مراحل از این جهت صورت می‌گیرد که شما هزینه کمتری را برای خرید کابل جدید پرداخت کنید.

  1. 4-خریداری کابل شارژر مخصوص و تقویت شده برای گوشی

  2. این روزها کابل‌ها و شارژرها دارای تنوع بسیاری هستند. برای آن که بتوان از این کابل‌ها بهره برد، می‌توان از بهترین انواع آن استفاده کرد. بهترین انواع کابل و شارژر موجود در بازار، انواعی هستند که تقویت کننده بر روی خود دارند. به این ترتیب می‌توانند بدون نیاز به نگهداری با مراحل و متدهای مختلف، برای مدت طولانی سالم بمانند.

کابل‌های تقویت شده نسبت به کشیدگی و خم شدن، دارای مقاومت بیشتری هستند و می‌توانند در برابر ضربه و آسیب دوام بیشتری را تجربه کنند. از همین رو استفاده از آن‌ها می‌تواند برای مدت زمان بیشتری به طول انجامیده و آسیب کمتری را به گوشی شما وارد کنند. با هزینه کردن برای خرید یک کابل تقویت شده می‌توانید برای مدت زمان طولانی از خرید کابل و شارژر برای گوشی خود بی‌نیاز شوید.

  1. 5-جلوگیری از پیچ خوردن و گره زدن کابل شارژر به دور خود با کابل های مگنتی

  2. یکی از مهم‌ترین دلایل خراب شدن و ایجاد آسیب دیدگی در کابل شارژر، گره خوردن شارژر به دور خود است. زمانی که کابل به دور خود پیچ و گره می‌خورد، می‌تواند دچار قطعی و اتصال شده و نتواند به اندازه روز اول کارایی خوبی را داشته باشد. از همین رو برای جلوگیری از خراب شدن شارژرها لازم است تا آن‌ها را در فضای مشخص شده و بدون ایجاد گره و تاب خوردگی نگهداری کنید.برای حل این مشکل کابلهای آهنربایی یک راهکار مناسب برای شما می باشد.
  3. کابل آهنربایی با فیلم معرفی 
  4. این موضوع می‌تواند سبب دوام بیشتر برای کابل شده و آن را به شکل بهتری و برای مدت زمان بیشتری حفظ و نگهداری کند. از همین رو اگر به دنبال داشتن یک کابل سالم برای مدت زمان بیشتر هستید، توجه به چگونگی کنار گذاشتن آن از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند بر روی سالم ماندن کابل تاثیر بگذارد.
  1. 6-استفاده از فضای مشخص برای نگهداری کابل شارژر ماند کیف مخصوص

  2. زمانی که کابل خود را گنار می‌گذارید و از آن بهره و استفاده‌ای نمی‌برید، لازم است تا نسبت به چگونگی نگهداری آن توجه داشته باشید. کابل تنها در زمان استفاده مورد آسیب قرار نمی‌گیرد، ممکن است نحوه کنار گذاشتن کابل به شکل صحیح و اصولی نباشد و کابل شما در طی زمان دچار مشکل و آسیب شود. اگر می‌خواهید که برای مدت زمان طولانی از کابل خود استفاده کنید، برای نگهداری آن در زمان عدم استفاده نیز برنامه داشته باشید.

استفاده از کیف مناسب نگهداری شارژر برای جلوگیری از آسیب به آن

استفاده از یک کیف مخصوص و فضای تعبیه شده برای کابل می‌تواند راهی تاثیرگذار برای نگهداری آن باشد. از همین رو با خرید یک محفظه مخصوص برای کابل خود از به وجود آمدن هزینه‌های سنگین خرید کابل جلوگیری لازم را به عمل آورید.

  1. 7-استفاده از فنر خودکار یا محافظ برای جلوگیری از پاره شدن سیم شارژر

  2. به غیر از تمامی موراد ذکر شده و به عنوان یک راهکار ساده، می‌توان به استفاده از یک فنر یا محافظ نیز برای کابل اشاره کرد. با داشتن یک فنر خودکار و نصب آن بر روی قسمت ابتدای و انتهایی کابل، از پیچ خوردگی و تاب خوردگی در این قسمت جلوگیری می‌کنید. از آنجایی که کابل شارژر معمولا از همین دو ناحیه آسیب می‌بیند، به این ترتیب، امکان آسیب را به حداقل رسانده و با استفاده از جایگذاری فنر، می‌توانید از کشیدگی و ایجاد قطعی در کابل نیز جلوگیری کنید.

بزرگترین مزیت این راه‌حل را می‌توان کم هزینه و در دسترس بودن آن دانست. شما با جدا کردن دو فنر از خودکارهای مطرف شده خود، به راحتی از کابل شارژتان محافظت می‌کنید و آن را برای مدت زمان بیشتر و طولانی‌تری استفاده می‌کنید.

  1. 8-به کارگیری وارنیش حرارتی برای جلوگیری از آسیب دیدن سیم شارژر

  2. وارنیش حرارتی نیز مانند چسب برق و فنر، به قسمت انتهایی و ابتدایی کابل متصل می‌شود. تفاوت اصلی این محصول با دیگر محصولات و وسایل بیان شده، در توانایی کنترل حرارت برای کابل است. از آنجایی که کابل در مرور زمان ممکن است بر اثر حرارت آسیب ببیند، استفاده از این محصول می‌تواند از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری به عمل آورد. از همین رو وارنیش می‌تواند به عنوان یک راهکار اساسی از بروز حرارت در کنار جلوگیری از آسیب دیدگی بر اثر کشیدگی محافظت کرده و کابل شما را برای مدت زمان بیشتری سالم و بدون آسیب نگه دارد.
  1. وارنیش حرارتی راهی مناسب برای جلوگیری از آسیب به شارژر
  2. 9-اطمینان از اتصال درست گوشی با شارژر و اتصال صحیح شارژر به پریز برق

  3. زمانی که می‌خواهید از کابل برق استفاده کنید، لازم است تا نسبت به چگونگی متصل بودن آن اطلاع داشته باشید. اگر از کابل برق به درستی بهره نبرید و آن را به شکل درست و متناسب به برق متصل نکنید، ممکن است در طول زمان مشکلاتی برای کابل شما ایجاد شود. از همین رو در حین استفاده از شارژر خود نسبت به نحوه متصل کردن آن دقت داشته باشید. کامل داخل بودن سوکت شارژر در کنار کامل متصل بودن شارژر به پریز برق مواردی است که می‌تواند در صورت عدم رعایت، سبب بروز مشکلات و آسیب‌هایی به شارژر شما شود.

این موضوعات ساده و پیش پا افتاده، همگی نکاتی هستند که بر روی کابل برق تاثیر گذاشته و می‌توانند در دراز مدت نتایج قابل توجهی را داشته باشند. از همین رو اگر به دنبال استفاده از یک کابل سالم هستید و برای مدت زمان طولانی به آن نیاز دارید، این نکات را در نظر داشته باشید.

  1. 10-عدم استفاده از گوشی در حین شارژ شدن و اتصال به برق

یکی از موضوعاتی که حتما بارها و بارها با آن برخورد کرده‌اید و به خوبی از آن اطلاع دارید، اهمیت عدم استفاده از گوشی در حین اتصال به پریز برق است. با استفاده از گوشی در حین شارژ ممکن است شارژر را به درستی جایگذاری نکنید و شارژر دچار اتصالی و قطعی شود. ضمن اینکه کابل شارژر در حین مصرف داغ شده و حرارت ساطع شده از آن، مشکلات و آسیب‌هایی را برای گوشی به همراه خواهد داشت.

جمع بندی پایانی مقاله

اگر شما هم دائم در حال استفاده از گوشی هستید و نگران خراب شدن شارژر خود هستید، لازم است تا نسبت به نگهداری آن اطلاعاتی را داشته باشید. نگهداری از کابل گوشی موضوعی مهم است که در صورت عدم رعایت آن می‌تواند هزینه‌ها و مشکلات بسیاری را در پی داشته باشد. از همین رو در این مقاله تصمیم گرفتیم تا ساده‌ترین راهکارهای نگهداری از کابل شارژ را بیان کرده و درباره آن‌ها به ارائه توضیحاتی بپردازیم. اگر این موضوع برای شما نیز دغدغه است، با خواندن این مقاله و ده نکته اصلی بیان شده در آن می‌توانید به نتایج جالب و قابل توجهی دست یافته و سلامت و دوام کابل خود را افزایش دهید.

  • منبع: www.mobotools.ir
  • تاریخ: چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 23:38
  • نویسنده: موبو تولز
  • صفحه: بلاگ
  • بازدید: 4094
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.