وسایل مورد نیاز و ضروری برای زمان قطعی برق

وسایل مورد نیاز و ضروری برای زمان قطعی برق
با قطعی برق، امکان استفاده از بسیاری از وسایل از بین می‌رود. از همین رو لازم است تا برخی وسایل جایگزین شوند تا بتوان فعالیت‌ و کار را از سر گرفت.

ده وسیله مورد نیاز برای زمان قطعی برق

با کاهش میزان انرزی‌های تجدیدپذیر یکی از مشکلاتی که این روزها در زندگی مدرن به وجود آمده است، قطعی برقی است که در برخی از زمان‌ها مشاهده می‌شود. برق به عنوان یکی از نیازهای روزمره و اولیه شناخته می‌شود که حضور و جود آن در زندگی از اهمیت بسیاری برخوردار است. تعداد بالایی از دستگاه‌های امروزی با استفاده از انرژی برق کار می‌کنند و این موضوع خود دلیلی است که در صورت بروز قطعی برق، مشکلات بسیاری برای ابعاد مختلف زندگی ایجاد می‌شود.

از زندگی در منزل و دستگاه‌های متعدد برقی گرفته تا محیط‌های کاری و شرکت‌ها، صنایع و کارخانه‌های مختلف، همگی از برق به عنوان یک انرژی اصلی و اساسی استفاده می‌کنند. از همین رو با قطع شدن برق، مشکلات بسیاری به وجود می‌آید. مشکلاتی که با حضور و استفاده از برخی وسایل می‌توان آن‌ها را کمتر کرد و از بروز دردسرهای جدی جلوگیری لازم را به عمل آورد. در این مقاله و در ادامه به دنبال معرفی 10 مورد از اصلی‌ترین وسایل ضروری برای زمان قطعی برق هستیم. وسایلی که در صورت حضور می‌توانند مشکل قطعی برق را کاهش داده و از بروز خطرات و آسیب‌های جدی جلوگیری لازم را به عمل آورند.

  1. پاور بانک برای گوشی و لپ‌تاپ

یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی که در حین قطعی برق نیاز مبرم و بسیاری به آن احساس می‌شود، پاور بانک است. از آنجایی که امروزه بسیاری از کارهای افراد با استفاده از گوشی و لپ‌تاپ انجام می‌شود، همراه داشتن یک پاور بانک در زمان قطعی برق از اهمیت بالایی برخوردار است. قطعی برق ممکن است چند ساعتی به طول بینجامد و با استفاده از پاور بانک مناسب و با قدرت بالا می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و استفاده خود را از سیستم‌های گوشی و لپ‌تاپ داشته باشید.

البته باید توجه کنید که پاور بانک مناسب لپ‌تاپ با پاور بانک گوشی متفاوت بوده و در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. مدل‌هایی از پاور بانک نیز در بازار وجود دارند که به طور همزمان برای گوشی و لپ‌تاپ قابلیت استفاده و کاربرد دارند. از همین رو می‌توانید از این محصولات استفاده کرده و کمترین مشکلات را در زمان قطعی برق تجربه کنید.

  1. لامپ و چراغ شارژی برای خانه

از دیگر مشکلاتی که در حین قطعی برق به وجود می‌آید، عدم وجود نور و روشنایی در خانه است. این مشکل در صورت بروز قطعی برق در طی شب، بیشتر نیز می‌شود و می‌تواند بخشی از زندگی را مختل کند. از همین رو با استفاده از لامپ و چراغ شارژی می‌توانید در زمان قطعی برق نور و روشنایی مناسبی را داشته باشید. توجه داشته باشید که در صورت اکتفا کردن به نور گوشی ممکن است باتری گوشی شما در زمان کوتاهی تمام شود و دیگر امکان استفاده از آن را هم نداشته باشید.

به همین دلیل بهتر است تا با توجه به نیاز خود به میزان برق، لامپ و چراغ متناسبی را انتخاب کنید. انتخابی که به شما کمک کند تا بتوانید در طی قطعی برق به کارها و فعالیت‌های خود پرداخته و مشکلی را از بابت قطعی برق نداشته باشید.

  1. استفاده از چراغ شارژی در زمان قطعی برق
  2. پنکه و وسایل سرمایشی شارژی

معمولا با گرم شدن هوا، میزان برق مصرفی در تمامی خانه‌ها و مراکز اجتماعی افزایش می‌یابد. از همین رو در فصول گرم سال، مشکل قطعی برق بیشتر از دیگر فصول مشاهده می‌شود. اگر در فصول گرم سال هستید و احتمال قطعی برق را می‌دهید، بهتر است تا پیش از این مشکل، به فکر راه چاره باشید.

با استفاده از پنکه و وسایل سرمایشی شارژی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. درست در زمانی که کولر آبی و گازی، پنکه سقفی و دیگر وسایل سرمایشی کار نمی‌کنند، استفاده از وسایل سرمایشی شارژی می‌توانند به کمک شما آیند. تحمل دمای بالا را در فصول گرم سال راحت‌تر کرده و از بروز مشکلات قطعی برق بکاهند.

البته دقت داشته باشید که در حین خرید و استفاده از وسایل سرمایشی شارژی لازم است تا از بهترین وسایل ممکن که باتری خوبی داشته باشند، استفاده کنید. وسایلی که در صورت طولانی شدن مدت زمان قطعی برق بتوانند شما را همراهی کرده و درجه دما و میزان گرمای محیط را نیز برای طولانی مدت کاهش دهند.

  1. جک باز کننده درب پارکینگ ریموتی

زمانی که برق قطع می‌شود، یکی از مهم‌ترین مشکلات خانه‌های مدرن و امروزی باز نشدن درب‌های پارکینگ است. از آنجایی که معمولا برای ساخت و ساز خانه‌های جدید از درب‌های برقی و ریموتی استفاده می‌شود، با قطع شدن برق دردسرهایی به وجود می‌آید که ممکن است خروج ماشین و افراد را از منزل غیر ممکن کند. از همین رو استفاده از جک باز کننده به این منظور می‌تواند کارساز باشد.

وسیله‌ای که بدون آسیب رساندن به درب منزل و پارکینگ شما و به راحتی سبب باز شدن آن می‌شود و می‌تواند از بروز مشکل در حین قطعی برق جلوگیری کند. با استفاده از این وسیله می‌توانید نگرانی خود را بابت قطعی برق و چگونگی خروج از منزل از بین ببرید. از همین رو بهتر است تا پیش از قطعی برق نسبت به خرید و همراه داشتن این وسیله اقدام کرده و نیاز خود را برطرف نمایید.

  1. مودم همراه اینترنت

از دیگر مشکلاتی که در حین قطع شدن برق به وجود می‌آید، عدم کار کردن مودم‌های اینترنت است. مودم‌های اینترنت خانگی معمولا با استفاده از انرژی برق کار می‌کنند و در صورت قطعی برق امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد. از آنجایی که معمولا با قطع شدن برق، میزان کارکرد و آنتن دهی سیستم‌های مخابراتیز نیز کاهش می‌یابد، به احتمال زیاد اینترنت خط نیز کمی با مشکل روبه‌رو شود.

از همین رو در زمان قطعی برق، داشتن یک مودم همراه اینترنت می‌تواند بسیار کارساز و راهگشا باشد. به وسیله مودم همراه اینترنت در هر زمان و بدون نیاز به کابل برق و وجود انرژی الکتریکی می‌توانید از اینترنت بهره ببرید و استفاده لازم خود را داشته باشید. به این ترتیب بدون هیچگونه مشکلی از پیشامد قطعی برق، به فعالیت‌ها و کارهای خود خواهید رسید و از اینترنت بهره‌برداری و استفاده مفیدی را نیز خواهید داشت.

  1. استفاده از مودم اینترنت همراه برای استفاده از اینترنت در نبود برق
  2. لامپ و چراغ مطالعه

برای آن که بتوانید کتاب بخوانید و مطالعه خوبی را داشته باشید، استفاده از چراغ مطالعه می‌تواند به کمک شما بیاید. البته در زمان قطعی برق نیز داشتن یک چراغ مطالعه شارژی یا باتری‌خور می‌تواند بسیار کارآمد و راهگشا باشد. به این ترتیب و بدون نیاز به هیچگونه انرژی برق، می‌توانید در زمان قطعی برق از چراغ مطالعه مناسب خود استفاده کرده و کتاب خواندن خود را ادامه دهید، نور مناسب و ایستاده داشته باشید و بتوانید به راحتی به کارهای خود بپردازید.

چراغ مطالعه و وسایلی از این قبیل، در صورت قطعی برق در طول شب و تاریکی، بیشتر مورد نیاز واقع می‌شوند. در زمان تاریکی استفاده از یک چراغ قوه یا نور گوشی نمی‌تواند نور مورد نیاز را فراهم کند. ضمن اینکه چراغ مطالعه با داشتن یک پایه ثابت، نیاز شما به نگه داشتن نور را برطرف کرده و با تنظیم شدن بر روی قسمت مشخصی، روشنایی را ایجاد می‌کند. از همین رو ممکن است در صورت نبود مشکلاتی چون خستگی و ضعف چشم را به همراه داشته باشد.

  1. محافظ وسایل برقی

یکی از موضوعات مهمی که در حین قطعی برق بسیار مشاهده می‌شود، آسیب رسیدن به محصولات و دستگاه‎های برقی است. از آنجایی که بسیاری از دستگاه‌های برقی هزینه‌های گزافی دارند و در دسته محصولات گران قیمت قرار می‌گیرند، در صورت آسیب جدی ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به بار آورند. از همین رو برای آن که بتوان قطع شدن یکباره برق و تغییر ولتاژ ورودی به دستگاه را کنترل کرد، استفاده از انواع مختلف محافظ برقی کارایی بسیاری دارد.

برای محصولاتی مانند یخچال، فریزر، تلویزیون، لباسشویی، ماشین ظرفشویی و مواردی از این قبیل، استفاده از محافظ برقی اهمیت بسیاری دارد. سالم ماندن دستگاه در حین قطعی مداوم برق و بالا و پایین شدن ولتاژ با استفاده از یک محافظ برق باکیفیت کنترل شده و میزان دوام و سلامت دستگاه با تقریب خوبی افزایش پیدا می‌کند.

  1. استفاده از محافظ وسایل برقی برای عدم آسیب به دستگاه‌های مختلف
  2. مینی یخچال شارژی مسافرتی

یکی از محصولات کمتر شناخته شده شارژی، انواع مینی یخچال‌های مسافرتی هستند. محصولاتی که بدون نیاز و استفاده از برق می‌توانند چند ساعتی را برای شما کارایی داشته باشند. معمولا از مینی یخچال به منظور سفر کردن و نگهداری تازه مواد غذایی استفاده می‌شود. با این حال، در صورت نیاز در زمان قطعی برق، می‌توان محصولات و لوازم غذایی ضروری و حساس را در این یخچال‌ها قرار داد تا از بروز آسیب به مواد غذایی جلوگیری شود.

اگر قرار است زمان طولانی بدون برق باشید و نیاز به نگهداری گوشت و محصولات غذایی پروتئینی دارید، مینی یخچال‌های مسافرتی کمک و همراه خوبی برای شما خواهند بود. همراهی که می‌تواند همانند یک یخچال به مدت کوتاه عمل کرده و نیاز شما به سرما و به منظور نگهداری از مواد غذایی را برآورده کند.

  1. موتور برق و ژنراتورهای قابل حمل

به عنوان یک راه‌حل مناسب برای از بین بردن مشکل قطعی برق می‌توان از موتورها و ژنراتورهای قابل حمل استفاده کرد. در زمانی که به طور حتم نیاز به برق دارید و بدون استفاده از برق مشکلات بسیاری برای شما به وجود می‌آید، استفاده از یک موتور برق می‌تواند برای چند ساعتی مشکل شما را برطرف کند.

این محصولات بیشتر در شرکت‌ها و کارخانه‌ها به منظور جلوگیری از از کار افتادن کارها و فعالیت کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا در این مجموعه‌ها نیاز به برق و استفاده از آن بیش از دیگر محیط‌ها صورت می‌گیرد و معمولا استفاده از برق امری بسیار حیاتی و ضروری محسوب می‌شود. از همین رو می‌توان از یک موتور برق با ولتاژ بالا استفاده کرد تا نیاز برق تامین شده و بتوان حداقل فعالیت‌های ممکن را به انجام رساند.

  1. چراغ قوه

به عنوان آخرین مورد از لوازم ضروری برای زمان قطعی برق می‌توان به چراغ قوه اشاره کرد. وسیله‌ای که می‌تواند در تمامی زمان‌های ممکن و در هر فضایی کارایی داشته و مورد استفاده قرار گیرد. در صورت نیاز به نور در فضای محدود و مشخص و برای روشن کردن یک فضا و مسیر، استفاده از چراغ قوه می‌تواند کارایی خوبی را داشته باشد. البته بدیهی است که استفاده از چراغ قوه، تنها در زمان قطعی برق نبوده و استفاده‌های بسیار دیگری نیز دارد. از همین رو با تهیه و در دسترس داشتن یک چراغ قوه مناسب می‌توانید در فضاها و زمان‌های مختلفی از جمله قطعی برق مشکل خود را برطرف کرده و نیاز به برق را تا میزان خوبی تامین کنید.

استفاده از چراغ قوه به منظور ایجاد نور در زمان قطعی برق

جمع بندی پایانی مقاله

اگر شما نیز در زمان قطعی برق به مشکل برخورد می‌کنید و نگران مشکلات پیش آمده هستید، لازم است تا برای آن آمادگی لازم را داشته باشید. در این مقاله با بررسی مشکلات به وجود آمده در زمان قطعی برق به معرفی ده مورد از اصلی‌ترین وسایل مورد نیاز برای این زمان پرداختیم. با آشنایی با این محصولات و آماده سازی آن‌ها برای زمان قطعی برق می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل برقی، با کمترین آسیب و دردسر آن مشکل را برطرف کرده و به راحتی از آن عبور کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.