معرفی7نوع کابل شارژر رایج گوشی و تب لت

معرفی7نوع کابل شارژر رایج گوشی و تب لت
کابل شارژر گوشی دارای مدل‌های مختلف و بسیاری است. هریک از این کابل‌ها به منظوری قابل بهره برداری و استفاده است و قدرت و سرعت متفاوتی را دارد.

با افزایش یافتن استفاده از گوشی، لوازم جانبی آن نیز تحت تاثیر روند رشد این صنعت قرار گرفته و رشد بسیاری را در خود مشاهده می‌کند. لوازم جانبی گوشی این روزها به عنوان یکی از صنایع پر کاربرد شناخته می‌شود که توانسته است دنیای علم و تکنولوژی را تغییر دهد. در همین راستا برخی از انواع محصولات و لوازم جانبی موبایل، در موارد کاربردی‌تری جای می‌گیرند. کابل شارژر گوشی یکی از این محصولات است که دارای تنوع بالایی است. برای آن که بتوان از این محصول استفاده کرد و متناسب با نیاز آن را خریداری کرد، لازم است تا اطلاعاتی را درباره این موضوع داشته باشید. اطلاعاتی که به شما کمک کند تا انواع کابل شارژر متناسب با نیاز خود را خریداری کرده و نیاز خود را به وسیله آن برطرف کنید.

در این مقاله و در ادامه با بیان این اطلاعات به شما کمک خواهیم کرد تا نسبت سرعت هر کابل و شارژر گوشی را سنجیده، دستگاه‌های متناسب با آن را شناخته و در نهایت نیز به استفاده بهینه و مناسب آن دست پیدا کنید. امید است به این وسیله بتوانید نتیجه خوبی را از خرید خود به دست آورید. 

کابل شارژ USB تایپ A

در اولین قدم از شناخت انواع کابل شارژ به سراغ کابل شارژهای تایپ A رفتیم. انواع کابل شارژهای این تایپ، به عنوان عمومی‌ترین کابل شارژرها شناخته می‌شوند. این‌ها را می‌توان کابل شارژهای یکطرفه‌ای دانست که از یک سمت به کانتکور USB متصل شده و از طرف دیگر به دستگاه مورد نیاز اتصال می‌یابند. استفاده از این کابل‌ها برای انتقال انرژی و داده صورت گرفته و برای بسیاری از لوازم جانبی مانند موس، کیبورد، کنسول‌های بازی و مواردی از این قبیل قابل استفاده است. با وصل کردن کابل به وسیله مورد نیاز و اتصال سر دیگر آن به سمت منبع و پایه دستگاه می‌توان از محصول به شکل درستی بهره برد و آن را به استفاده رساند.

    کابل تایپ A

این کابل‌ها شکل مشخصی دارند. یک سمت به شکل مستطیل شکل بوده و در سمت دیگر دارای کانتکور پین هستند. از همین رو قابلیت اتصال به دیگر کابل‌ها را نیز داشته و می‌توان از آن برای متصل کردن کابل تایپ B یا کابل تایپ C نیز بهره برد. نکته مهم دیگر درباره این انواع کابل، داشتن استحکام و محکم بودن آن‌ها است که دوام و طول عمر بیشتری را برای این مدل از کابل به وجود می‌آورد.

کابل شارژ USB تایپ B

یکی دیگر از انواع کابل شارژ موجود در بازار را می‌توان کابل‌های شارژ تایپ B دانست. این کابل‌ها به شکل مربع در بازار موجود هستند و برای برخی از دستگاه‌های اصلی به کار می‌روند. دستگاه‌های مانند انواع چاپگرها و اسکنرها، پرینتر، دستگاه فتوکپی و مواردی از این قبیل گزینه‌هایی هستند که برای اتصال خود به سیستم از کابل شارژ تایپ B استفاده می‌کنند. استفاده از این محصول، نسبت به کابل شارژ تایپ A بسیار کمتر بوده و دستگاه‌های کمتری در این رده جای می‌گیرند.

یوی اس بی تایپ بی

کانتور این کابل‌ها به شکل مربع طراحی می‌شوند و گوشه‌هایی به صورت مورب دارند که و این کابل به دلیل ظاهرش،کابل ذوزنقه ای و یا پرینتری نیز می گویند. تعداد پین‌های موجود در این کابل با کابل‌های شارژ مدل A برابر بوده و توان یکسانی دارند. از همین رو از لحاظ الکترونیکی ساختار مشابه داشته که از نظر مکانیکی به شکل متفاوتی بوده و تفاوت‌هایی را دارد.

با تمامی این تفاسیر در طی سال‌های اخیر، کابل‌های تایپ B به سمت کاهش و عدم استفاده رفته و برخی دیگر از کابل‌ها به عنوان جایگزین آن‌ها در حال افزایش هستند. انواع کابل شارژر از نوع USB مواردی هستند که جایگزین این کابل‌ها می‌شوند و در بازار تجاری به مرور کاهش می‌یابند.

کابل شارژ USB تایپ سی (TYPE C)

به عنوان یکی از جدیدترین انواع کابل می‌توان به انواع کابل شارژ تایپ C هستند. این کابل‌ها به عنوان یک جایگزین برای انواع کابل تایپ A و تایپ B وارد بازار شدند و به مرور در حال جایگزین شدن به جای آن‌ها هستند. این کابل‌ها از هر دو طرف خود به یک شکل بوده و از همین رو می‌توان آن را از هر سمتی وارد دستگاه کرد. این موضوع خود به عنوان یکی از اصلی‌ترین مزایای کابل شارژ تایپ C شناخته می‌شود.

انتقال قدرتمند و سرعت بالا در انتقال داده (تا 10گیگا بایت در ثانیه)از دیگر مواردی است که در این کابل‌ها نسبت به دیگر کابل‌های USB افزایش یافته است. از همین رو بسیاری از گوشی‌های مدل جدید به منظور شارژ کردن گوشی، از این کابل‌ها استفاده می‎کنند.

کابل تایپ سی

محبوبیت کابلهای TYPE C به سرعت باعث گردیداتحادیه اروپا مهلتی تا سال 2024 برای شرکتهای فناوری قرار داده تا نسبت به یکسان سازی پورتهای گوشی و تبلت اقدام نمایند.

فروشگاه موبوتولز مشاهده همه

                                                 برای خرید کابل چند کاره که همه نوع گوشی را پشتیبانی کند کلیک کنید.

کابل شارژ Micro USB

پرکاربردترین انواع کابل شارژر گوشی را می‌توان انواع کابل میکرو usb دانست. این کابل‌ها معمولا برای تمامی انواع گوشی‌های مدل قدیمی‌تر مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد. این کابل‌ها که قابلیت‌های بسیاری را دارند، علاوه بر شارژ گوشی موبایل توانایی انتقال داده به سیستم و رایانه را نیز دارند.

با همه این موارد، به مرور کابل‌های شارژر میکرو usb به مرور جای خود به کابل‌ها دیگری دادند و با تکنولوژی‌های جدید جایگزین شدند. این کابل‌ها خود دارای انواع بسیاری هستند و در مدل‌های کوتاه و بلند برای انواع گوشی، هندزفری، رابط کاربری و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قدرت، سرعت و توانایی پردازش این کابل‌ها به میزان خوبی بوده که سبب شده تا گوشی‌های بسیاری از آن بهره ببرند. گوشی‌هایی مانند گوشی Galaxy S5، S6،S6 edge ، S7 edge، S7، Note6،Galaxy Note5 ، Note6، Galaxy A6،Galaxy J3  و  J7 برخی از این موارد هستند که امروزه نیز از همین مدل کابل برای شارژ کردن گوشی استفاده می‌کنند.

شارژ شدن گوشی با این کابل بسته به اندازه و میزان قدرت و توانایی کابل کمی متغیر بوده و برای گوشی‌های مختلف سرعت شارژ متفاوتی را به وجود می‌آورند. این متغیر بودن براساس نوع باتری گوشی و ظرفیت آن شکل می‌گیرد.

کابل شارژ Mini USB

به عنوان یکی از قدیمی‌ترین انواع کابل شارژرها می‌توان به انواع کابل شارژر مینی usb اشاره کرد. این کابل‌ها پیش از کابل‌های میکرو به عنوان شارژرهای شناخته شده گوشی شناخته می‌شدند. با این حال، این روزها استفاده بسیار کمتری از این مدل کابل می‌شود و در بازار آنقدر رایج و مورد استفاده نیستند. با تمامی این موارد، در زمان خود از کابل‌های mini usb به عنوان کابل‌های معروف و تکان دهنده‌ای یاد می‌شد. این کابل‌ها توانایی این را داشتند که در زمان خود بتوانند محصولات الکترونیکی بسیاری را یاری کنند و بخشی از شارژ آن‌ها را بر عهده بگیرند. دوربین‌های دیجیتال اولین و اصلی‌ترین استفاده کننده از این کابل‌ها بودند که توانستند با استفاده خود از این‌ها به خوبی در بازار رشد و پیشرفت داشته باشند.

با همه موارد ذکر شده، با اینکه این روزها کابل شارژرهای mini usb به عنوان کابل‌های قدیمی شناخته می‌شوند، باز هم در برخی موارد و محصولات مورد استفاده و کاربری هستند. دوربین‌های دیجیتال قدیمی، هارد اکسترنال، mp3 و برخی از دستگاه‌های بازی همچنان از این مدل کابل برای نیاز خود بهره می‌برند.

کابل مینی یو اس بی

شکل این کابل‌ها در مقایسه با شارژرهای موبایل، کوچکتر و ضخیم‌تر است. در یک سمت یک پایانه استاندارد تخت usb و در طرف دیگر، مدل کوچکتری از شارژرهای تایپ A، B و C قرار دارد. کابل‌های مینی USB به مرور با کابل‌های جدید جایگزین شده است. جایگزین شدن این محصول، به دلیل سرعت و قدرت بیشتر کابل‌های جدیدتر است.

کابل شارژ USB 3.0

به عنوان جدیدترین و مدرن‌ترین مدل از کابل‌های شارژ سریع می‌توان به کابل‌های شارژ USB 3.0 اشاره کرد. این کابل‌ها که به عنوان کابل شارژ فوق سریع نیز شناخته می‌شود، کابل‌هایی هستند که سرعت و قدرت بسیار بالایی را در شارژ کردن دارند. سرعت انتقال اطلاعات در این کابل‌ها چیزی در حدود 625 مگابایت بر ثانیه و سرعت شارژ سریع آن‌ها به عدد 900 میلی‌آمپر نیز می‌رسد.

این کابل‌ها را می‌توان زیرمجموعه کابل‌های تایپ A، B و C دانست. انواع مختلفی از آن وجود دارد که هرکدام به شکل یکی از این موارد هستند. برای آن که بتوان بهترین انتخاب ممکن را از بین این کابل‌ها داشت، در اولین قدم لازم است تا نیاز خود را سنجیده و براساس آن به خرید کابل خود بپردازید.

USB 3.0

توجه داشته باشید که با انتخاب این مدل از کابل می‌توانید از سرعت بیشتری برای شارژ کردن محصولات خود برخوردار شده و سلامت بیشتری را نیز برای دستگاه خود به ارمغان خواهید آورد. به این ترتیب دوام و طول عمر بیشتری را برای سیستم و دستگاه خود به وجود می‌آورید که می‌تواند بر روی عملکرد وسیله شما نیز تاثیر مستقیمی را داشته باشد.

کابل شارژ لایتنینگ (Lightning)

اگر به دنبال شارژ کردن وسیله‌های الکترونیکی برند اپل هستید، حتما نام کابل شارژ لایتنینگ یا کابل آیفونی را شنیده‌اید. این کابل‌ها دارای قابلیت‌های بالایی بوده و سرعت و قدرت خوبی را دارند. برای آن که بتوان از این کابل‌ها بهره برد، لازم بدانید که تفاوت‌هایی را با انواع کابل اپل قبلی دارند. این کابل‌ها به صورت دوطفره بوده و متفاوت هستند. در واقع برای استفاده از این کابل‌ها می‌توان از هر طرف آن‌ها را وارد گوشی کرد و برای شارژ کردن از آن بهره برد.

کابل آیفونی

این کابل‌های شارژر به جای 30 پین، تنها 8 پین دارند و به این وسیله به شارژ دستگاه می‌پردازند. انواع گوشی‌های جدید آیفون همگی از این مدل کابل بهره می‌برند. آیفون 12 و آیفون 12 پرومکس شناخته شده ترین استفاده کنندگان این کابل هستند و به منظور شارژ کردن گوشی این کابل‌ها را مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌دهند.

سرعت و قابلیت قدرتی شارژ با این کابل‌ها بالا بوده و از کیفیت خوبی برخوردار است. با این حال شرکت اپل اعلام کرده است که در طی سال‌های آینده قرار است تا این کابل‌ها را با انواع کابل شارژ تایپ C جایگزین کند.

تشخیص نیاز به هریک از انواع کابل‌های شارژر برای استفاده

حال و پس از خواندن تمامی اطلاعات بیان شده و آشنایی با 7 مدل از اصلی‌ترین کابل شارژرهای موجود در بازار، زمان آن رسیده است تا به دنبال کابل متناسب با نیاز خود باشید. برای آن که بتوانید این کابل را تشخیص دهید، بهترین راه‌حل توجه به جعبه محصول شما است. بر روی جعبه محصول کابل مورد نیاز و قابل استفاده شما نوشته شده است. علاوه بر این مورد، با توجه داشتن به کابل شارژر و جای کابل بر روی دستگاه خود نیز می‌توانید نوع کابل مورد نیاز دستگاه خود را تشخیص دهید.

حال و پس از تشخیص نوع کابل مورد نیاز لازم است تا نسبت به خرید یک کابل متناسب اقدام نمایید. کابلی که بتواند براساس نیاز شما قابلیت، سرعت و قدرت خوبی را داشته باشد و از جنس خوبی نیز برخوردار باشد. این محصول می‌تواند تاثیر خوبی بر روی کیفیت سلامت باتری دستگاه شما بگذارد.

جمع بندی پایانی مقاله

اگر نیاز به خرید کابل شارژر داشته باشید، لازم است تا پیش از خرید محصول مورد نیاز خود را به خوبی بشناسید. در این مقاله و آنچه که گذشت، به بررسی 7 مورد از کابل‌های مورد استفاده در محصولات مختلف پرداختیم و درباره هریک نکاتی را عنوان کردیم. نکاتی که به شما کمک کند تا محصول خوبی را از سایت موبوتولز خریداری کرده و در نهایت متناسب با نیاز خود بتوانید نتیجه خوبی را به دست آورید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.