راهنمای تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

راهنمای تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی
پاور بانک ها وسیله های مهمی هستند. اینکه بدانید با توجه به چه نکاتی باید پاور بانک بخرید هم اهمیت بالایی دارد.

راه‌های تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی کدام است؟ دنیای فناوری و استفاده از گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است‌ و همین مسئله سبب شده است تا لوازم جانبی هم همگام با این تکنولوژی‌ها پیشرفت کنند.

شارژ کردن باتری گوشی همیشه یک دغدغه برای افراد بوده است و دسترسی به شارژ در بیشتر مکان‌ها امکان‌پذیر نبود؛ از این رو طراحی پاور بانک یک طراحی هوشمندانه و دقیق بود، چون به راحتی می‌تواند انواع گوشی‌های هوشمند را شارژ کند. این انقلاب بزرگ در عرصه فناوری برای زمان‌هایی که برق نبود محسوب می‌شد که بسیار کاربردی و مهم است.

همه ما در برخی از زمان‌های خاص نمی‌توانیم به برق و شارژر همراه دسترسی داشته باشیم و از آنجا که گوشی‌های هوشمند جزئی جدانشدنی در زندگی روزمره هستند نداشتن شارژ در هر لحظه و در هر مکانی یک دغدغه‌ بزرگ است، پس در هر شرایطی که باشید اگر گوشی شما شارژ باتری آن تمام شد در کمتر از یک دقیقه آن را وصل کنید و لذت تکنولوژی را در تک تک لحظات زندگی حس کنید.

حال با تمام خاصیت‌ها و مزیت‌هایی که پاور بانک داشته اگر بخواهیم برای شارژ باتری خود یا هر وسیله دیگری که با رابط یو.اس‌.بی USB شارژ می‌شود یک پاور بانک مناسب تهیه کنید باید تقریباً اطلاعاتی کلی در این باره کسب کنیم.

راهنمای تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

نقش پاور بانک‌ها در زندگی روزمره

امروزه تمام برندهای معتبر دنیا مانند سامسونگ، شیائومی، سونی و... علاوه‌بر تولید گوشی‌های هوشمند تمامی لوازم جانبی گوشی را تولید و عرضه می‌کنند. پاور بانک‌ها یکی از ابزارهای کاربردی برای شارژ کردن گوشی هوشمند است و یکی از آسان‌ترین روش‌های موجود در این حوزه است.

تلفن همراه و هر وسیله‌ هوشمندی که با usb  شارژ می‌شوند با استفاده از پاور بانک در محیط فاقد برق قابلیت شارژ شوندگی  را دارند. اما معضل اساسی که این روزها در حوزه تجهیزات هوشمند به وفور دیده می‌شود اصل نبودن کالا است. این دغدغه برای بیشتر افراد وجود دارد که هنگام خرید لوازم هوشمند از فروشنده بپرسند که کالای اصل می‌خواهند.

هر برندی حالا چه در حوزه ساخت گوشی‌های هوشمند باشد و یا چه در حوزه تجهیزات جانبی باشد، بعد از ارائه محصول به بازار منتظر این است تا نمونه تقلبی آن هم عرضه شود و  تشخیص این مسئله برای بیشتر افراد تقریباً کار غیرممکنی است. اما اگر اطلاعات شما در این زمینه بالا برود، به راحتی می‌توانید با چندین نشانه کوچک پی به اصل بودن کالا ببرید.

پاور بانک‌ها در شکل، اندازه و برند مختلف متناسب با نیاز انسان‌ها طراحی و تولید می‌شوند و معیارهایی را در آن می‌گنجاند که نشان از اصل بودن کالا باشد. پس تنها کافی است شناخت شما در این زمینه بالا برود تا به راحتی بتوانید یک محصول اورجینال را تهیه کنید.

پاور بانک اورجینال

مشخصات پاور بانک اصلی و اورجینال

تمامی پاور بانک‌های اصلی از یک ساختار مناسب و یک سری المان‌های مشخص ساخته شده‌اند ویژگی‌هایی که در کالاهای اصلی گنجانده می‌شود تماماً واقعی و منحصر به فرد هستند؛ در حالی که این ویژگی‌ها نمونه‌های تقلبی هم دارند، اما واقعی نیستند. اگر نگاهی به بازار این کالای اساسی در دنیای فناوری بیندازیم خواهیم دید که نمونه‌های تقلبی پاور بانک بیشتر از پاور بانک‌های اصلی در سطح بازار دیده می‌شود و این موضوع نگرانی‌های زیادی را برای خریداران به وجود می‌آورد.

از مهمترین نشانه‌های یک پاور بانک اصلی ظرفیت باتری پاور بانک است که باید حتماً کیفیت آن را از فروشنده سؤال بپرسید تا بتوانید یک کالای اصل خریداری کنید. شدت جریان هوشمند، قیمت خرید، ابعاد و جنس بدنه، جنس باتری، چراغ‌های نمایشگر و... همه و همه در نمونه‌های اصلی دارای یک سری ویژگی‌های مشخص هستند.

با توجه به این موارد به‌راحتی می‌توان کالای تقلبی از اصل را تشخیص داد؛ به طور کلی برای خرید کالاهای هوشمند در درجه‌ اول یک فروشگاه معتبر باید انتخاب شود تا کالایی را که به شما می‌فروشد، تضمین کند با این کار اگر شما اطلاعاتی هم در مورد شیوه‌های تشخیص کالای فیک نداشته باشید با اطمینان می‌توانید کالای مورد نظر را خریداری کنید.

خرید پاور بانک اورجینال

نشانه‌های پاور بانک تقلبی

همان‌طور که می‌دانید سالانه افراد زیادی به دلیل منفجر شدن باتری گوشی صدمات بی‌شماری می‌بینند و همین مسئله بر روی خرید پاور بانک تأثیر بسیاری زیادی دارد. چون یکی از دلایل اصلی انفجار باتری گوشی‌ها استفاده از شارژرهای نامناسب است؛ به طور کلی هر برندی یک سری مشخصات خاص را در شارژر همراه قرار می‌دهد تا از طریق آن‌ها بتوان یک کالای تقلبی را تشخیص داد.

در درجه اول طراحی ظاهری پاور بانک‌های تقلبی کاملاً غیرحرفه‌ای است و در بیشتر موارد با سایز اصلی اختلاف دارند و یا نوشته‌هایی که روی پاور بانک درج می‌شود به راحتی پاک می‌شود و یا غلط املایی دارد. مورد بعدی ظرفیت باتری‌ها است که در پاورهای تقلبی ظرفیت‌های غیر واقعی درج می‌شود. وزن این کالاها معمولاً سبک‌تر است و میزان شارژ را نمایش نمی‌دهند. در ادامه راه‌های زیادی را برای تشخیص پاور اصلی و تقلبی را بیان خواهیم کرد.

راه‌های تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

 این روزها تمام افرادی که ساعت‌های زیادی از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند و یا کار آن‌ها به نحوی است که مدام از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند؛ پس نیاز به شارژ مداوم هم وجود دارد پس طبیعی است که هر فرد یک پاور بانک اختصاصی داشته باشد و آن را همیشه همراه خود ببرد؛ اما خرید این کالای اساسی نباید بدون آگاهی باشد چون انتخاب یک شارژ همراه تقلبی می‌تواند تأثیرات منفی زیادی بر روی گوشی شما بگذارد. پس در زیر راه‌هایی را بیان می‌کنیم که شما به راحتی می‌توانید انواع پاور بانک‌های اصلی را از تقلبی جدا کنید.

کد امنیتی پاور بانک

به طور معمول تمامی کالاهای هوشمند دارای کد امنیتی یا سریال نامبر هستند که اگر به سایت اصلی شرکت مراجعه کنید. از کد مربوطه استعلام بگیرید به راحتی می‌توانید از فیک بودن یا اصل بودن پاور بانک خبردار شوید. حال اگر شرکتی بر روی محصولات خود سریال‌های محصولات اصلی را کپی کند باز هم سایت اصلی شرکت قابلیت تشخیص را دارد و بیان می‌کند که این کد توسط کالای دیگری وارد شده است.

ظرفیت پاور بانک

معمولاً ظرفیت هر پاور بانکی با اعدادی بر روی آن درج شده است، اینکه این اعداد تا چه اندازه واقعی و تا چه اندازه فیک هستند را باید با یک سری مشخصات تشخیص دهید. در پاورهای واقعی ظرفیت‌ها تقریباً ۷۵ درصد واقعی هستند. مثلاً اگر روی محصول ظرفیت ۱۰۰۰۰ هزار آمپر ثبت شده باشد باید ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ آن واقعی باشد؛ اما در نمونه‌های تقلبی این ظرفیت به ۵ هزار هم نمی‌رسد.

معمولاً نمونه اصلی با توجه به ظرفیت، قدرت شارژ شوندگی دارند؛ به طور مثال پاورهایی که ظرفیت ۶ هزار آمپر دارند به ۶ ساعت زمان برای شارژ نیاز دارند در صورتی که در نمونه‌های تقلبی این زمان شارژ چیزی حدود ۳ ساعت یا کمتر است.

تشخیص پاور بانک اورجینال

کابل پاور بانک

یکی از اجزای اصلی شارژرهای همراه کابل آن ها است که در بازار به وفور نمونه‌های تقلبی دیده می‌شود. اگر به یک کابل اصلی نگاه کنید با ظاهری مرتب و آراسته مواجه می‌شوید. اتصالات بسیار تمیز و مرتب هستند و هیچ‌گونه سیم اضافه یا برجستگی و تورفتگی خاصی وجود ندارد. در بیشتر برندها کابل اصلی ساده و بدون حکاکی لوگوی برند عرضه می‌شوند.

وزن

یکی دیگر از نشانه‌های مهم برای تشخیص پاور بانک اصل از تقلبی وزن است؛ به طور معمول هرچه ظرفیت پاور بالا باشد؛ یعنی به تعداد باتری‌های بیشتری نیاز دارد و طبیعتاً وزن بیشتری هم دارند. به طور مثال یک شارژ همراه ۲۵۰۰ آمپری حدود ۶۰ گرم وزن دارد و ۵ هزار میلی دو برای این عدد و چیزی حدود ۱۱۰ گرم وزن دارد. کمتر یا بیشتر بودن این مقدار دلیلی بر غیراصل بودن دستگاه است.

داشتن غلط املایی و چاپی بر روی دستگاه

بیشتر شرکت‌هایی که اقدام به ساخت محصولات فیک می‌کنند معمولاً به این موضوع بی‌توجه می‌شوند و نوشته‌های روی محصول دارای غلط املایی‌های متعددی است. جملات و کلمات غلط با اندکی تأمل قابل مشاهده هستند. همچنین سایز نوشته‌ها و فونت آن هم در اجناس فیک بسیار درشت و نامرتب‌تر از حالت معمولی است. معمولاً شرکت‌های اصلی بر روی جزء به جزء محصول کار می‌کنند و هیچ ‌وقت از این نوع اشتباهات رخ نمی‌دهد.

قیمت

یکی از پارامترهای اصلی در خرید پاوربانک، قیمت آن است. گاهی برای اینکه مشتری به فیک بودن محصول پی‌نبرد قیمت‌های نجومی را برای آن تعریف می‌کنند. معمولاً چون این گونه کالاها وارداتی هستند قیمت آن‌ها بر اساس دلار است. پس به راحتی می‌توانید قیمت روز دلار را به دست آورید و قیمت پاور بانک را در قیمت دلار ضرب کنید با این کار قیمت حدودی پاور بانک را به دست می‌آورید و اگر قیمتی که فروشنده اعلام می‌کند بسیار کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد، یعنی محصول مورد نظر فیک است.

ظرفیت غیرمعقول

معمولاً ظرفیت پاور بانک‌ها چیزی حدود ۵ هزار تا ۲۰ هزار آمپر است. این ظرفیت کاملاً مناسب و گاهی بیشتر از حد معقول است؛ چون شما با توجه به باتری گوشی می‌توانید ظرفیت مورد نظر را تهیه کنید. معمولاً برای گوشی‌های با باتری ۳ هزار آمپر ظرفیت پاورهای ۱۵ هزار کاملاً مناسب هستند، چون در شرایط ایده‌آل باید قابلیت این را داشته باشند که گوشی ۳ هزار آمپر را ۵ بار شارژ کامل کنند؛ اما گاها برای شارژر همراه ظرفیت‌های غیرمعقول ۲۵ هزار و ۳۰ هزار تعریف می‌کنند، در صورتی که وزن چندانی ندارند پس به راحتی می‌توان به فیک بودن محصول پی‌برد.

تمامی شرکت‌های تولید کننده معمولاً برای اینکه وزن و ظاهر محصول را در حد استاندارد حفظ کنند تا در حمل و نقل توسط افراد مشکلی پیش نیاید بیشتر از ۲۰هزار آمپر پاور بانک تولید نمی‌کنند.

تست شارژ

برای اینکه تست شارژ را تشخیص دهید باید جریان ورودی گوشی را کنترل و اندازه گیری کنید. برای این کار یک اپلیکیشن مرتبط نصب کنید و خروجی‌های پاور را چک کنید. اگر خروجی کاملاً مطابق با ظرفیت باشد به معنی این است که محصول اصلی است.

اتصالات داخلی پاور بانک

اگر فنی کار باشید می‌توانید پاوربانک را باز کنید و محل اتصال باتری به برد را بررسی کنید. معمولاً در نمونه‌های تقلبی اتصالات از هیچ قانون خاصی پیروی نمی‌کنند و کاملاً شلخته و با لحیم کاری‌های زیاد به هم متصل شده‌اند. باتری‌هایی که در نمونه‌های فیک مشاهده می‌شود معمولاً به رنگ صورتی روشن هستند و تمام باتری‌ها یک رنگ مشخص ندارند. اما در پاورهای اصلی ظرافت در اتصالات به وضوح دیده می‌شود.

امروزه تمامی نمونه‌های پاور بانک‌ها دارای باتری لیتیوم یونی یا پلیمری هستند و در هیچ محصولی از باتری قلمی استفاده نمی‌شود. پس اگر پاور را باز کردید و باتری‌های قلمی غیر همرنگ را مشاهده کردید قطعاً شارژر همراه شما فیک است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.