اندروید تی وی چیست و چه فرقی با اندروید دارد و راهنمای نصب و راه اندازی TV BOX

اندروید تی وی چیست و چه فرقی با اندروید دارد و راهنمای نصب و راه اندازی TV BOX
اندروید تی‌وی و اندروید باکس دو محصول متفاوت با شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیاری هستند. در این مقاله برخی از این موارد را بیان کردیم.

این روزها و با پیشرفت صنایع مختلف، دنیای وسایل الکترونیک به شکلی عجیب و متفاوت به سمت ارتقا و پیشرفت حرکت کرده است. وسایل و تجهیزات موجود در این بازار به گونه‌ای هستند که هرکدام توانایی‌های بسیاری را داشته و قابلیت‌های مناسبی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند.

در این میان اندروید تی‌وی وسیله‌ای است که با ورود خود به بازار توانسته است تا امکانات بسیاری را وارد دنیای تلویزیون کند و راه‌های بسیاری را به این سمت بگشاید. اگر به دنبال استفاده بهتر و کاربردی‌تری از تلویزیون خود هستید و می‌خواهید در این راستا امکانات بیشتری را داشته باشید، اندروید تی‌وی می‌تواند برای شما راهگشا باشد.

در این مقاله و در ادامه به سراغ چیستی اندروید تی‌وی رفتیم و درباره مهم‌ترین نکات درباره این محصول موضوعاتی را بیان کردیم. از تفاوت اندروید تی‌وی و اندروید باکس گرفته تا کاربرد هریک به نکاتی پرداختیم. آموزش، نصب و راه‌اندازی هریک از این موارد را توضیح دادیم و درباره چگونگی استفاده از محصول نیز به مواردی اشاره کردیم.

اگر به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره این محصول هستید و می‌خواهید از چگونگی کارکرد این محصولات اطلاعاتی را داشته باشید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت اندروید تی وی و اندروید باکس

زمانی که صحبت از اندروید باکس می‌شود، ممکن است با اندروید تی‌وی اشتباه در نظر گرفته شود. از همین رو لازم است تا تفاوت این دو مورد به خوبی شناخته شود تا بتوان درک درستی از چیستی و عملکرد هرکدام به دست آورد. در این بخش به سراغ بخشی از تفاوت‌های موجود در این دو دسته از محصولات رفته‌ایم و در قالب چند مورد به بررسی تفاوت اندروید تی‌وی و اندروید باکس خواهیم پرداخت

1. سیستم عامل مورد استفاده و کدها

سیستم عامل دستگاه‌های تی‌وی باکس همان سیستم عامل دستگاه‌های اندروید به صورت خام بوده که به شکلی متن باز در اختیار محصولات قرار می‌گیرد. این سیستم عامل به گونه‌ای طراحی شده است که توانایی این را دارد، برای ایجاد تغییر، توانایی خوبی را مخاطبان خود ایجاد کند.

  1. 2. رابط کاربری مورد استفاده در هریک

موضوع دومی که بین تی‌وی باکس و اندروید تی‌وی کمی متفاوت است، استفاده از رابط کاربری مربوطه است. رابط کاربری مورد استفاده در تی‌وی باکس‌ها به صورت عمودی نمایش داده می‌شود که این موضوع گاهی مشکلات و دردسرهایی را ایجاد می‌کند. به این ترتیب است که تی‌وی باکس‌ها در لول پایین‌تری نسبت به اندروید تی‌وی قرار می‌گیرند.

  1. 3. سرعت و قدرت سیستم عامل مورد نظر

موضوع مهم دیگر تفاوت در بین قدرت و سرعت سیستم عامل است. این موضوع بر روی نتیجه پشتیبانی نرم‌افزارها تاثیر داشته و سبب بهبود کیفیت صدا و تصویر خواهد شد. معمولا دستگاه‌های اندروید باکس در این بخش قوی‌تر بوده و بهتر از اندروید تی‌وی عمل می‌کنند.

  1. استفاده از اندروید باکس بر روی دستگاه تلویزیون
  2. 4. برنامه‌های قابل اجرا بر روی هریک

به عنوان آخرین تفاوت در بین دو دسته اندروید تی‌وی و اندروید باکس، می‌توان به قابلیت برنامه‌های اجرایی در هریک از این دو دسته اشاره کرد. اندروید تی‌وی بستری است که در آن قابلیت اجرای هر برنامه‌ای وجود ندارد. تعداد برنامه‌های محدودی را می‌تواند پشتیبانی کند و قابلیت اتصال آن به اینترنت نیز تا مقداری محدود است. در مقابل این محصولات، اندروید باکس‌ها قرار دارند. این محصولات امکان استفاده از هر برنامه و نرم‌افزاری را به راحتی فراهم کرده و پشتیبانی خوبی را نیز از برنامه‌های اندرویدی مختلف دارند. از همین رو امکانات و برنامه‌های این محصولات را می‌توان نسبت به تلوزیون‌های هوشمند بیشتر دانست.

کاربرد اندروید باکس در ایران

اگر به دنبال استفاده از تلوزیون خود به عنوان یک دستگاه کاربردی هستید و می‌خواهید از آن به عنوان یک تلویزیون هوشمند استفاده کنید، اندروید باکس محصولی است که می‌تواند در این راستا به شما کمک کند. با استفاده از اندروید باکس می‌توانید بسیاری از امکانات تلویزیون‌های هوشمند را بر روی سیستم معمولی خود پیاده‌سازی کنید. نرم‌افزارهای اندروید را بر روی آن نصب کرده و به این ترتیب به بهترین شکل ممکن اندروید باکس را به بهره‌برداری برسانید.

مزیت استفاده از اندروید باکس نسبت به انواع تلویزیون‌های هوشمند به سبب امکان استفاده از دستگاه به صورت آفلاین است. در واقع شما با استفاده از اندروید باکس امکان این را دارید که در حالت آنلاین نیز بر روی بسیاری از نرم‌افزارها و قابلیت‌ها دسترسی داشته و استفاده‌های بسیاری را در این راستا ببرید. به عنوان یکی از کاربردی‌ترین این دستگاه‌ها می‌توان به محصول برند شیائومی با نام مدل  Mi Box S MDZ-22-ABاشاره کرد.

آموزش نصب و راه اندازی اندروید باکس

برای آن که بتوانید از اندروید باکس بهره ببرید، لازم است تا نسبت به چگونگی راه‌اندازی و استفاده از آن به خوبی آگاه باشید. یکی از مهم‌ترین مراحل استفاده از اندروید باکس، چگونگی نصب و راه‌اندازی آن است. از همین رو برای این مرحله نیاز به آموزش دقیق داشته و راهنمای کاملی را نیاز دارید. در این بخش از مقاله به توضیح مراحل نصب و راه‌اندازی اندروید باکس خواهیم پرداخت:

1. باز کردن بسته اندروید باکس و توجه به لوازم جانبی موجود در آن

در این بخش لازم است تا محصول را به آرامی و با دقت باز کنید. به این ترتیب کمترین آسیب احتمالی شامل حال اندروید باکس خواهد شد.

2. متصل کردن کابل‌های موجود در اندروید باکس

در مرحله بعدی لازم است تا ابتدا کابل‌های موجود در جعبه را چک کرده و در ادامه این کابل‌ها را به یکدیگر متصل کنید. برای این کار بهتر است تا از کابل همراه دستگاه استفاده کرده و از صحت اتصال کابل HDMI آگاه باشید. پس از آن فیش اتصال آدابتور را وصل کرده و پس از آن، لازم است تا آدابتور برق را متصل نمایید. با روشن شدن چراغ LED روی دستگاه متوجه خواهید شد که دستگاه روشن شده است و کابل‌ها به درستی متصل هستند.

اتصال کابل به اندروید باکس به شکل صحیح

3. اتصال ریموت ایر

ریموت ایر محصولی جانبی برای دستگاه‌های اندروید باکس است که در برخی همراه با محصول ارائه شده و برخی دیگر فاقد آن هستند. در این شرایط لازم است تا به صورت مجزا آن را تهیه کنید. با استفاده از ریموت ایر می‌توانید دستگاه را به راحتی کنترل کرده و از نشانگر موس به شیوه‌ بهتری بهره ببرید.

4. تنظیم سرعت حرکت نشانگر موس بر روی نمایشگر

در این مرحله می‌توانید براساس نیاز خود سرعت حرکت نشانگر موس را در تنظیمات تغییر داده و به میزان مورد نیاز خود برسانید.

5. به روزرسانی تنظیمات تلویزیون یا نمایشگر

پس از کامل کردن تنظیمات نشانگر موس لازم است تا تنظیمات تلویزیون را نیز به کامل کنید. در این مرحله براساس اندروید باکس خود و امکانات آن، رزولوشن خروجی اندروید به تلویزیون، تنظیمات شبکه و بلوتوث و وای‌فای و مواردی از این قبیل را کامل کنید.

6. نصب برنامه‌های مورد نیاز

در نهایت و به عنوان آخرین مرحله لازم است تا برنامه‌های مورد نیاز خود را دانبود کنید. برنامه‌هایی مانند برنامه مدیریت فایل، فیلیمو، نماوا، فایرفاکس، نتفلیکس و بازار بخشی از این موارد هستند. مواردی که می‌توانند به شما کمک کنند تا به بهترین شکل ممکن از اندروید باکس خود بهره ببرید.

انجام بازی با دسته در اندروید باکس

اگر پس از آن که تلویزیون خود را تبدیل به یک تلویزیون هوشمند کردید، به دنبال استفاده از بازی‌های مختلف بر روی آن هستید، باید بدانید که انتخاب خوبی پیش روی خود دارید. اندروید باکس‌ها به دلیل داشتن پردازند‌های گرافیکی مرغوب و باکیفیت به عنوان محصولاتی قابل اطمینان در عرصه بازی شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها با فراهم کردن شرایط دانلود کردن بازی به خوبی امکان بازی را برای مخاطب خود فراهم می‌کنند. تنها باید به یاد داشته باشید که نیاز به استفاده از دسته برای بازی خود دارید. دسته‌ها می‌توانند از انواع مختلفی مانند دسته PS4 یا دسته ایکس باکس باشند. درباره هریک از این دو دسته و نحوه اتصال آن‌ها به اندروید باکس نکاتی را در ادامه بیان خواهیم کرد.

1. آموزش اتصال دسته PS4 به اندروید باکس

اگر شما به دنبال استفاده از دسته PS4 برای بازی خود هستید و می‌خواهید این دسته را به اندروید باکس متصل کنید، لازم است تا نحوه متصل کردن آن را به خوبی یاد داشته باشید. برای این اتصال، در اولین قدم با فشردن دکمه SHARE و PS به صورت همزمان و نگه داشتن آن برای چند ثانیه، چراغ دسته روشن می‌شود. پس از این مرحله لازم است تا به تنظیمات بلوتوث اندروید وارد شده و بلوتوث اندروید باکس را روشن کنید. در مرحله بعدی به دستگاهی با نام Wireless Controller متصل شده و در این مرحله با چراغ روشن و ثابت دسته روبه‌رو خواهید شد. اکنون دسته PS4 شما آماده استفاده برای بازی است.

متصل کردن دسته ps4 به اندروید باکس

2. آموزش اتصال دسته ایکس باکس به اندروید باکس

اگر به دنبال استفاده از دسته ایکس باکس برای محصول خود هستید و می‌خواهید به این ترتیب به بازی بپردازید، مراحل آن به شکل متفاوتی است. در قدم اول با استفاده از کلید سفیدرنگ و استیل دسته، دستگاه را روشن کرده و با نگه داشتن کلید کوچک گرد در کنار دسته، سبب شوید تا چراغ دسته به حالت چشمک زن درآید. با ورود به تنظیمات بلوتوث دستگاه، آن را روشن کرده و سپس به بلوتوثی با نام XBOX Wireless Controller متصل شوید. در این مرحله با روشن شدن چراغ دستگاه متوجه خواهید شد که تمامی مراحل قبلی به درستی طی شده و دستگاه آماده بازی با دسته XBOX شما است.

بهترین بازی‌های اندروید تی وی (سازگار با کنترلر)

حال که تصمیم به استفاده از اندروید تی‌وی برای بازی گرفتید، لازم است تا بازی‌های مرتبط و امکان‌پذیر برای بازی با آن را بشناسید. در این مرحله به سراغ سازگارترین بازی‌های ممکن بر روی اندروید تی‌وی رفتیم و نکاتی را درباره آن‌ها عنوان کردیم. برخی از بازی‌های سازگار با کنترلر در اندروید تی‌وی عبارت است از:

Asphalt 8    .1

2.    Dead Cell

GTA: Chinatown Wars    .3

  1. 4.    GRID Autosport
  2. 5.    Minecraft
  3. 6.    Oddmar
  4. 7.    Order & Chaos 2
  5. 8.    Into the Dead
  6. 9.    Bomb Squad
  7. 10.   LIMBO

تفاوت اندروید باکس با اپل تی وی

اپل تی‌وی را در واقع می‌توان نسخه برناه نویسی شده اندروید باکس برای ios دانستو این دستگاه قابلیت این را دارد که بسیاری از امکانات اندروید باکس را بر روی سیستم‌هایی با سیستم عامل اپل به اجرا درآورد. موضوع مهم و کلیدی درباره تفاوت این دو دستگاه، ios و اندروید بودن آن‌ها است. البته باید توجه داشته باشید که هزینه این دو دستگاه نیز تا میزان زیادی با یکدیگر متفاوت بوده و تفاوت قابل توجهی را در بر دارد. اپل تی‌وی در هر مرحله نیازمند پرداخت هزینه است، این در حالی است که برای اندروید باکس این مشکل وجود نداشته و به راحتی امکان استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف به صورت رایگان وجود دارد.

جمع بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال استفاده از اندروید باکس هستید و در انتخاب بین اندروید باکس و تی‌وی اندروید شک دارید، لازم است تا اطلاعاتی را در این باره داشته باشید. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به سراغ این دو دستگاه رفته و درباره هرکدام نکاتی را بیان کنیم. از چیست و چگونگی استفاده و اتصال دستگاه گرفته تا بازی‌های قابل اجرا بر روی دستگاه بخش اصلی این نکات بودند. امید است با خواندن تمامی موارد ذکر شده، در نهایت بتوانید خرید خوبی داشته باشید. خریدی که متناسب با نیاز شما بوده و به راحتی بر روی دستگاه و تلویزیون شما قابلیت نصب را داشته باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.