راهنمای خرید دانگل بلوتوث ماشین

راهنمای خرید دانگل بلوتوث ماشین
دانگل بلوتوث‌ های محصولاتی هستند که کاربردهای بسیاری دارند. از این محصولات برای اتصال گوشی به ضبط ماشین نیز می‌توان بهره برد.

راهنمای خرید دانگل بلوتوث ماشین و انواع دانگل بلوتوث

زمانی که به دنبال استفاده از دستگاه‌های مختلف الکترونیکی هستید، متصل کردن دستگاه‌ها به یکدیگر به وسیله‌های مختلف و متفاوتی صورت می‌گیرد. یکی از این راه‌حل‌ها استفاده بلوتوث به عنوان یک ابزار برای متصل کردن دستگاه‌های الکترونیکی رواج بسیاری دارد. در همین زمینه اهمیت این اتصال و شیوه آن بسیار بالا بوده و می‌تواند بر روی نحوه کارکرد تاثیرات مستقیمی را داشته باشد. تاثیراتی که می‌تواند منتهی به استفاده و کاربرد بهتر در همین راستا شود. اگر در دستگاه خود نیاز به استفاده از بلوتوث دارید اما از این قابلیت بهره‌مند نیستید، استفاده از انواع دانگل بلوتوث می‌تواند راهی برای متصل کردن سیستم به صورت بی‌سیم و با بلوتوث به دستگاه و سیستم باشد.

در این مقاله به سراغ بخشی از محصولات رفته‌ایم که توانایی و امکان اتصال به بلوتوث را به ماشین فراهم می‌آورند. دانگل‌های ماشین محصولاتی مناسب هستند که می‌توانند شرایطی را برای اتصال گوشی و دستگاه شما به ماشین ایجاد کنند. اگر به دنبال خرید یک دانگل ماشین مناسب برای خود هستید و می‌خواهید بهترین انتخاب ممکن را برای خود داشته باشید، در این بخش همراهی‌مان کنید. با همراهی در این قسمت می‌توانید نتایج خوب و قابل توجهی به دست آورده و در نهایت بهترین خرید ممکن را متناسب با نیازتان برای خود رقم بزنید.

معرفی دانگل بلوتوث به عنوان یک گیرنده بلوتوثی صدا

دانگل بلوتوث سخت‌افزاری کوچک و کم هزینه است که به منظور ایجاد امکان ارتباط بلوتوثی بر روی یک دستگاه نصب می‌شود. استفاده از دانگل بلوتوث برای دستگاه‌های مختلف و متفاوتی کاربرد دارد. از ماشین گرفته تا انواع مختلف دستگاه الکترونیکی دیگر مانند تلویزیون، کامپیوتر، لپ‌تاپ، موس، ساعت هوشمد، هدفون، دستگاه بازی و برخی دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توانند از دانگل بلوتوث استفاده کنند.

به وسیله دانگل بلوتوث، سیستم بلوتوثی برای دستگاه‌های فاقد بلوتوث به وجود می‌آید که می‌تواند سبب ایجاد امکان ارتباط بین دستگاه‌های مختلف شود. این موضوع می‌تواند سبب شود تا نیازی به خرید دستگاه جدید نداشته و مشکل ارتباط شما به سادگی و بدون دردسر برطرف و حل شود.

البته باید به یاد داشته باشید که دانگل بلوتوث‌ها در انواع و اقسام بسیار مختلفی راهی بازار می‌شوند و هریک کاربردهای متفاوتی را دارند. از همین رو با داشتن اطلاعات درباره هریک از این مدل‌های مختلف، می‌توانید به نتیجه مورد نظر خود دست یافته و به بهترین شکل ممکن نتیجه مورد نیاز خود را رقم بزنید.

معرفی انواع دانگل بلوتوث موجود در بازار

حال که به خوبی با چیستی دستگاه دانگل بلوتوث آشنا شدید، لازم است تا درباره دانگل بلوتوث ماشین به عنوان مدل دانگل مورد نظر ما در این مقاله، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، همراه ما باشید. دانگل بلوتوث ماشین خود در انواع و اقسام بسیاری وجود دارد و تنوع بالا و خوبی را در بازار دارد.

انتخاب بهترین دانگل بلوتوث برای ماشین

این محصول با داشتن مدل‌های مختلف برای نیازهای متفاوت و کارایی‌های متنوعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید که خرید دانگل بلوتوث ماشین را داشته باشید، در اولین قدم لازم است تا با مدل‌های مختلف این محصول آشنایی پیدا کرده و در ادامه براساس نیاز خود، به انتخاب یکی از این موارد بپردازید. در این بخش به 3 مورد از شناخته‌ شده ترین و اصلی‌ترین موارد دانگل بلوتوث اشاره خواهیم کرد و درباره آن‌ها نکاتی را نیز عنوان می‌کنیم.

  1. استفاده از دانگل بلوتوث USB برای خودرو

دانگل بلوتوث‌های USB برای خودرو در واقع به شکل همان فلش مموری‌ها هستند. این‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای اتصال لازم است تا قسمت نرینگی فلش بر روی قسمت مادگی سیستم ضبط خودرو وارد شود. به این ترتیب اتصال صورت گرفته و می‌توان از محصول به شکلی درست استفاده کرد و بلوتوث آن را متصل کرد. در این شرایط پس از اتصال دانگل بلوتوث و با روشن کردن بلوتوث دستگاه گوشی یا سیستم می‌توان به سیستم ماشین متصل شد و آهنگ یا صدای ضبط شده را بر روی ضبط دستگاه پلی کرد.

در حافظه این مدل از دانگل بلوتوث‌ها معمولا 3 یا 6 فایل مبدل وجود دارد که می‌توان به وسیله آن بر روی فایل‌های مختلف رفته و آن‌ها را به اجرا درآورد. از همین رو کارایی خوبی را داشته و تقریبا به شکل فلش مموری عمل می‌کند. توجه داشته باشید که این محصولات به عنوان جدیدترین مدل‌های دانگل بلوتوث وارد بازار شده و کارایی دارند.

  1. استفاده از دانگل بلوتوث AUX

مدل دیگری از دانگل‌ بلوتوث‌های موجود در بازار که این روزها کارایی بسیاری را دارند، انواع دانگل بلوتوث AUX هستند. این دانگل بلوتوث‌ها را که می‌توان شناخته شده ترین مدل دانگل بلوتوث مورد استفاده در ماشین دانست، خود مدل‌های مختلف و متعددی دارد. استفاده از این مدل از دانگل بلوتوث به شکل ساده و راحتی بوده و از همین رو معمولا به عنوان پرفروش‌ترین و پرکاربردترین مدل از دانگل بلوتوث شناسایی می‌شوند. در این محصولات به صورت معمولا یک فیش هدفون که با نام دیگر جک نری 3.5 میلی‌متری نیز شناخته می‌شود، وجود دارد.

با استفاده از این جک نری، اتصال بین دستگاه و سیستم صورت گرفته و امکان پخش آهنگ و صدا مهیا می‌شود. به این ترتیب ورودی مادگی با قرار گرفتن از یک سمت در داخل گوشی و از سمت دیگر در داخل ضبط، می‌تواند کارایی خود را به انجام رساند.

  • استفاده از دانگل گیرنده بلوتوث AUX ماشین مکالمه‌دار

اگر در داخل ماشین خود نیاز به دانگل بلوتوثی دارید و می‌خواهید از آن به عنوان همراه در تماس تلفنی نیز استفاده کنید، لازم است تا از مدل دانگل گیرنده بلوتوث AUX ماشین مکالمه‌دار بهره ببرید. این مدل از دانگل‌ها توانایی این را دارند که صدای شما را در حین مکالمه نیز منتشر کنند و به عنوان یک انتخاب خوب به عنوان جایگزین میکروفون شناخته شوند. بیشتر دانگل‌های مکالمه‌دار ماشین از نوع AUXهای شارژی هستند و چیزی در حدود یک تا سه ساعت زمان برای استفاده از آن‌ها وجود دارد. از همین رو انتخاب‌هایی خوب لقب گرفته‌اند که می‌توانند نتایج استفاده خوبی را نیز در بر داشته باشند.

استفاده از دانگل بلوتوث مکالمه‌دار برای ماشین

با استفاده از این دستگاه‌ها و متصل کردن گوشی خود به سیستم ضبط ماشین هم امکان استفاده از ضبط ماشین را دارید و هم در صورت زنگ خوردن گوشی، می‌توانید از آن به عنوان میکروفون بهره ببرید. برای این کار تنها لازم است تا دکمه روی دستگاه ضبط ماشین را فشرده و تلفن خود را بر روی میکروفون پاسخگو باشید.

  • دانگل گیرنده بلوتوث AUX شارژی

از دیگر مدل‌های موجود از انواع دانگل، می‌توان به انواع دانگل گیرنده بلوتوث نوع AUX شارژی اشاره کرد. این محصولات معمولا باتری لیتیومی درونی دارند و از همین رو برای چند ساعتی امکان تولید صدا را بدون نیاز به باتری به ارمغان می‌آورند. از همین رو مدت زمان خوبی را می‌توانند بدون نیاز به کابل اضافی بر روی سیستم شما بوده و امکان اتصال گوشی به سیستم ضبط را فراهم کنند.

شارژ کردن این مدل از دانگل‌ها به راحتی بوده و به سادگی می‌توان آن را به حداکثر شارژ مورد نیاز رساند. با استفاده از کابل شارژ دستگاه که دارای کیفیت بالایی است، در کنار یک شارژر معمولی به راحتی دستگاه شارژ شده و می‌توان از آن استفاده کرد. از همین رو و به دلیل شارژی بودن، دیگر نیازی به استفاده از برق به صورت دائمی نیست. موضوعی که به عنوان مزیت اصلی استفاده از این مدل دانگل بلوتوثی شناخته شده و آن را به یکی از محولات پرفروش در این زمینه تبدیل کرده است.

  • دانگل گیرنده بلوتوث AUX غیرشارژی

دانگل گیرنده بلوتوث AUX، مدل دیگری نیز دارد. این گیرنده‌ها در مدل‌های غیر شارژی نیز در بازار موجود هستند که تفاوت‌هایی را با انواع شارژر بلوتوثی شارژی نیز دارند. استفاده و فروش این شارژرها به دلیل مزایایی است که در این مدل وجود دارد. با اینکه ممکن است به نظر برسد، مدل شارژی در دانل گیرنده بلوتوث امکانات بهتری دارد، اما این مدل نیز برای خود مزایایی دارد.

انواع دانگل گیرنده بلوتوث شارژی امکان شارژ شدن دوباره را داشته و می‌توان از آن‌ها استفاده بیشتری را داشت. اما باید توجه داشته باشید که این محصولات عموما از باتری‌های کافی برخوردار نبوده و  باتری به سیستم و خود دانگل نیز صدمه وارد می‌کند. از همین رو برخی از افراد استفاده از دانگل گیرنده بلوتوث AUX به صورت غیرشارژی آن را ترجیح داده و آن را انتخاب بهتری می‌دانند.

در این میان توجه داشته باشید که مدل برقی، نیاز خود را به صورت مستقیم از پورت USB دریافت کرده، خرابی کمتری داشته، امکان دسترسی دائمی را بیشتر فراهم می‌کند و معمولا هزینه کمتری نیز دارد. از همین رو به عنوان گزینه یک انتخاب با دردسر کمتر نیز شناخته می‌شود!

  1. استفاده از دانگل بلوتوث FM

FM Player یا دانگل بلوتوث FM مدلی از انواع دانگل بلوتوث‌های مورد استفاده در بازار هستند که کمتر شناخته شده است. این دانگل بلوتوث‌ها قابلیت‌های خوبی را داشته و سبب استفاده به صورت طولانی مدت هستند. اگر به دنبال استفاده از یک دانگل بوتوث برای زمان طولانی هستید، با استفاده از این مدل می‌توانید نیاز خود را برطرف سازید.

با استفاده از این محصول، بدون نیاز به هیچگونه سیم، به دستگاه مورد نیاز خود متصل خواهید شد و به شکل مناسبی از ضبط استفاده کرده و بر روی آن آهنگ‌های خود را پلی خواهید کرد. این مدل با استفاده از امواج رادیویی کار کرده و بلوتوث دستگاه را بدون سیم و هرگونه اتصال و AUX برقرار می‌کند.

توجه به ویژگی‌های مهم پیش از خرید دانگل بلوتوث ماشین

زمانی که به دنبال خرید یک دانگل بلوتوث برای ماشین خود هستید، لازم است تا نسبت به خرید خود نکاتی را دقت داشته باشید. در خرید شما، داشتن برخی ویژگی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از این موارد با توجه به نیاز و درخواست شما ممکن است متفاوت باشد. در این بخش به دنبال ویژگی‌های اصلی و مورد نیاز برای تمامی دانگل‌ بلوتوث‌های خریداری شده برای ماشین بودیم. برخی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در حین و پیش از خرید دانگل بلوتوث مورد نظر خود برای ماشین باید مورد توجه قرار دهید و خرید خود را متناسب با نیاز خود بسنجید، عبارت است از:

  1. دامنه فرکانس
  2. حداکثر برد
  3. نسخه بلوتوث
  4. سازگاری با سیستم عامل
  5. مارک سازنده دانگل
  6. دیگر نکات مهم مانند ابعاد، وزن، جنس، قیمت و مواردی از این قبیل

جمع بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال آن هستید که در ماشین خود بدون نیاز به هرگونه سیم، بتوانید بلوتوث گوشی خود را به سیستم ضبط متصل کنید و از آن بهره ببرید، لازم است تا در این مقاله همراه ما باشید. در مقاله‌ای که گذشت، سعی کردیم تا مهم‌ترین نکات را برای خرید یک دانگل بلوتوث مناسب برای ماشین بیان کرده و درباره آن به نکاتی بپردازیم. این موضوع را براساس سه دسته دانگل بلوتوث مختلف بررسی کردیم.

انواع دانگل بلوتوث USB در کنار دانگل بلوتوث AUX را دو دسته اصلی این موارد و دانگل بلوتوث‌های FM به عنوان جدیدترین مدل‌های دانگل بلوتوث موجود در بازار، مواردی بودند که در مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. امید است با خواندن این مقاله و نکات آن، توانسته باشید به نتایج دلخواه خود دست یافته و در نهایت نیز خرید خوبی را برای خود به ارمغان آورید.

تجربه شما از خرید دانگل بلوتوث چیست؟
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.