ده مورد از مهمترین مشخصات یک اسپیکر خوب

ده مورد از مهمترین مشخصات یک اسپیکر خوب
مشخصات یک اسپیکر خوب و شناسایی آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا خرید بهتری داشته باشید. خریدی متناسب با نیاز خود که بتواند کاربری خوبی را برای شما فراهم کند.

توجه به 10 ویژگی اصلی به عنوان مشخصات یک اسپیکر خوب

خرید لوازم الکترونیکی موضوعی است که گاهی می‌تواند سخت و پیچیده شود. در این میان این روزها و با خرید اینترنتی این مسئله کمی پیچیده‌تر نیز شده است. زمانی که به دنبال خرید این محصولات هستید، ممکن است با محصولات بسیاری روبه‌رو شوید. از همین رو نیاز به اطلاعات دقیق و کاملی دارید تا بتوانید برای خرید یک محصول خوب و متناسب کمک بگیرید.

در این بین اسپیکر محصولی است که در حین خرید آن امکان استفاده و تست کردن آن به سختی مهیا است. حتی اگر بخواهید که آن را روشن کنید، باز هم ممکن است به دلیل بسته بودن فضا، میزان صدای آن و کیفیت مطلوب شما مورد بررسی قرار نگیرد. از همین رو لازم است تا با دانستن مشخصات یک اسپیکر خوب خرید خود را پیش ببرید. در این مقاله به دنبال آن هستیم که با بیان ده ویژگی اصلی برای یک اسپیکر متناسب و خوب به شما کمک کنیم تا خرید خود را به سادگی انجام داده و پشیمانی کمتری را از انتخاب خود داشته باشید.

  1. ظرفیت باتری اسپیکر و مدت دوام آن در طول استفاده

به عنوان اولین و اصلی‌ترین مورد از مشخصات یک اسپیکر خوب لازم است تا به داشتن یک باتری قوی با دوام و ظرفیت خوب اشاره کرد. باتری اسپیکر بخشی از آن است که می‌تواند مدت زمان استفاده از یک اسپیکر را تعیین کنید. اگر به دنبال استفاده از اسپیکر برای مسافرت و کمپینگ هستید و می‌خواهید که بهره بهتری را از آن ببرید، لازم است تا پیش از خرید آن، به دقت به نوع باتری، ظرفیت و میزان دوام آن توجه داشته باشید.

البته باتری دو بلندگو به تنهایی قابل بررسی نیستند و لازم است تا دیگر مشخصات یک اسپیکر خوب نیز با یکدیگر بررسی شود. گاهی ممکن است یک اسپیکر به دلیل داشتن وزن و بدنه سنگین‌تر با ظرفیت 4400 آمپر نسبت به یک اسپیکر با ظرفیت 1400 مدت زمان کمتری باتری خود را کامل نگه دارد. از همین رو برای سنجش کیفیت باتری اسپیکر، تنها در نظر گرفتن ظرفیت آن مطرح نیست.

  1. کیفیت صدا و فرکانس استفاده شده در اسپیکر مورد نظر

برای شنیدن یک صدا، مهم‌ترین موضوعی که وجود دارد میزان فرکانس آن است که در حوزه شنوایی انسان باشد. کیفیت صدای یک اسپیکر و فرکانس مرتعش شده از ان، از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورت داشتن توان فرکانسی کم و زیاد، داشتن مدارهای صوتی نامتناسب و مواردی از این قبیل، ممکن است امکان شنیدن صدا برای شما به صورت واضح وجود نداشته باشد. فرکانس‌های موجود بین 20 هرتز تا 20 هزار هرتز بازه‌ای هستند که گوش انسان قادر به شنیدن و درک کردن آن است. توجه به اعداد نوشته شده بر روی اسپیکر و توجه داشتن به آن پیش از خرید می‌تواند به شما کمک کند تا خرید بهتری را برای خود رقم بزنید. خریدی متناسب با نیازتان که مشخصات یک اسپیکر خوب را داشته باشد و بازه فرکانس آن در بازه متناسب قرار داشته باشد. در واقع، خریدی که شما را از انتخاب خود پشیمان نسازد و بتواند قابلیت‌های مناسبی را به شما ارائه کند.

  1. توجه به فرکانس تولید شده توسط اسپیکر به عنوان یک شاخصه مهم
  2. داشتن قابلیت استفاده از کارت حافظه برای پخش کردن آهنگ

برای خرید یک اسپیکر خوب و باکیفیت باید به اشتن پورت کارت حافظه در آن توجه داشته باشید. با اینکه ممکن است در بسیاری از شرایط از متصل کردن گوشی یا دیگر دستگاه‌ها به اسپیکر استفاده کرده و به این وسیله آن را روشن نمایید، باز هم داشتن قابلیت استفاده از کارت حافظه اهمیت دارد.

در صورتی که اسپیکر شما قابلیت استفاده از کارت حافظه و پورت ورودی را نداشته باشد، در شرایطی که امکان استفاده و متصل کردن گوشی خود به اسپیکر را ندارید، در واقع شما اسپیکری هم ندارید! این موضوع می‌تواند به عنوان یک ضعف بزرگ در یک اسپیکر در نظر گرفته شود و قابلیت استفاده از آن را تا میزان بسیاری کاهش دهد.

  1. میزان وات یا توان خروجی دستگاه براساس نوع استفاده هر فرد

توان خروجی یک اسپیکر که با نام وات نیز شناخته می‌شود، میزان صدایی است که اسپیکر می‌تواند از خود بروز دهد. این توان از اسپیکری تا اسپیکر دیگر متفاوت است و براساس نیاز شما تعیین می‌شود. اگر به دنبال خرید یک اسپیکر برای محیط داخل خانه و فضای بسته هستید، نیاز به توان خروجی بالایی برای اسپیکر خود ندارید. خرید اسپیکر برای فضای بسته و مسافرت و کمپینگ، نیازمند یک اسپیکر با توان خروجی بالا بوده که بتواند به خوبی صدا را منعکس کند.

ضمن اینکه توان خروجی دستگاه می‌تواند بر روی فرکانس تولید شده از آن نیز تاثیر بگذارد و عدد آن را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. از همین رو در حین خرید یک اسپیکر لازم است تا به این نکته دقت و توجه لازم را داشته باشید. اسپیکرهایی که دارای 15 الی 20 وات انرژی هستند، محصولات مناسبی برای به کارگیری در فضای باز و محیط‌های طبیعی به شمار می‌روند.

محصولات مشاهده همه
  1. ویژگی‌های اصلی مقاومت اسپیکر بلوتوثی و میزان دوام و عمر آن

در خرید هر محصولی توجه داشتن به میزان دوام و مقاومت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که شما می‌خواهید یک محصول الکترونیک را خریداری نمایید، توجه به این نکته اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. از همین رو دقت داشته باشید که پیش از خریدن اسپیکر میزان دوام و مقاومت آن را در نظر گرفته و بر این اساس خرید خود را به انجام برسانید. ضد آب بودن محصول و میزان مقاومت آن در برابر آب، جنس بدنه محصول و کیفیت ساخت آن، ضد ضربه بودن و دوام دربرابر ضربه‌های وارده در اسپیکر و کیفیت قطعات استفاده شده داخلی اسپیکر موضوعاتی است که می‌تواند در دوام و مقاومت یک اسپیکر به عنوان مشخصات یک اسپیکر خوب تاثیر داشته باشد.

این نکات زمانی که به دنبال خرید یک اسپیکر خوب برای استفاده در طبیعت و سفر هستید، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود زیرا احتمال وارد شدن آسیب به آن بیشتر بوده و می‌تواند خسارات بیشتری را برای اسپیکر به وجود آورد.

  1. در نظر گرفتن میزان دوام و مقاومت اسپیکرهای مختلف براساس نیاز خود
  2. حداقل محدوده و برد قابل پشتیبانی صدا توسط اسپیکر مورد نظر

برای آن که بتوانید از اسپیکر خود به خوبی بهره ببرید و استفاده مناسبی را داشته باشید، لازم است تا به میزان برد و حداقل محدوده پشتیبانی آن نیز توجه داشته باشید. برد اسپیکر حداقل محدوده‌ای است که می‌توان بین گوشی و اسپیکر فاصله انداخت و اسپیکر همچنان صدای تولید شده توسط گوشی را به پخش برساند.

اگر در حین خرید خود به این ویژگی توجه نداشته باشید، ممکن است در حین استفاده از اسپیکر مشکلات بسیاری را تجربه کنید و لذت استفاده کردن از اسپیکر برای شما تا میزان بسیاری کاهش یابد. از همین رو اهیمت بسیاری دارد که این عدد را پیش از خرید به خوبی بررسی کنید. بهترین عدد و میزان برد را برای یک اسپیکر می‌توان بین 10 تا 20 متر دانست. البته این موضوع براساس نیاز و شرایط هر فرد ممکن است کمی متفاوت و متغیر باشد.

  1. میزان وزن اسپیکر و قابلیت حمل آن برای مسافرت و رفتن به طبیعت

از آنجایی که معمولا هدف از خرید اسپیکر برای حمل و جابه‌جایی به محیط‌های مختلف و متعدد است، میزان وزن اسپیکر از اهمیت بسیاری برخوردار می‌شود. اگر از اسپیکر خود برای محیط‌های بیرونی و خارجی استفاده بسیاری می‌برید، برای کمپینگ و طبیعت رفتن به دنبال خرید اسپیکر هستید و می‌خواهید در سفر از آن استفاده کنید، لازم است تا به میزان وزن آن توجه داشته باشید.

البته لازم است بدانید که میزان وزن نه تنها برای حمل کردن یک اسپیکر که در تعیین میزان باتری باقی مانده از آن نیز نقش دارد. اسپیکرهایی که وزن بالایی را دارند، باتری بیشتری را در مدت زمان کمتر مصرف می‌کنند. از همین رو داشتن وزن بالا می‌تواند ویژگی‌ منفی و نامناسبی برای یک اسپیکر تلقی شود. ویژگی که می‌توان با انتخاب درست آن به یکی از مشخصات یک اسپیکر خوب تبدیل شود و نتیجه مناسبی را برای استفاده در بر داشته باشد.

  1. سیستم عامل‌های قابل پشتیبانی توسط اسپیکر مورد نظر به منظور استفاده

با اینکه این روزها بیشتر اسپیکرهای تولید شده معمولا قابلیت استفاده برای تمامی سیستم‌ عامل‌ها را دارند، باز هم بهتر است تا درحین خرید خود به این موضوع به عنوان یکی از مشخصات یک اسپیکر خوب توجه داشته باشید. سیستم‌ عامل‌های قابل پشتیبانی در اسپیکرهای جدید گاهی ممکن است با دیگری متفاوت باشید. این موضوع خصوصا برای افرادی که دارای گوشی‌های آیفون و با سیستم عامل ios هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می‌خواهید که بدون مشکل و با دردسر کمتری از محصول خود بهره برداری داشته باشید، به این نکته به عنوان یکی از مشخصات یک اسپیکر خوب، پیش از خرید خود توجه کافی و کامل را به خرج داده و با فروشنده در این باره به گفت‌وگو بنشینید.

  1. در نظر گرفتن سیستم‌ عامل‌های قابل پشتیبانی توسط اسپیکر
  2. استفاده از صفحه نمایشگر به منظور ایجاد راهنمایی برای استفاده از بلوتوث

صفحه نمایشگر به عنوان یکی از جدیدترین ویژگی‌های اضافه شده به اسپیکرها شناخته می‌شود. این ویژگی که می‌تواند به عنوان یک دفترچه راهنما برای استفاده از اسپیکر تلقی شود، مسیر استفاده از آن را بسیار ساده و راحت می‌کند. این موضوع خصوصا برای اولین بار استفاده و برای استفاده دیگر افراد از اسپیکر اهمیت بالایی را دارد. با استفاده از صفحه نمایش می‌توان پلی لیست آهنگ‌های موجود را مشاهده کرد و بدون عقب و جلو کردن آن‌ها به آهنگ مورد نظر دست پیدا کرد. باید توجه داشته باشید که به این ویژگی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشخصات یک اسپیکر خوب توجه می‌شود.

  1. قیمت اسپیکر در زمان خریداری و تناسب آن با دیگر ویژگی‌ها و مشخصات

به عنوان آخرین مورد از مشخصات یک اسپیکر خوب به سراغ هزینه و قیمت محصول مورد نظر رفته‌ایم. این روزها با بازار در حال نوسان نمی‌توان عدد دقیق و مشخصی را برای یک اسپیکر خوب و مناسب مطرح کرد. با این حال، در حین خرید و انتخاب اسپیکر خود، لازم است تا به هزینه و قیمت آن نیز توجه داشته باشید. یک محصول مناسب می‌تواند قیمت‌های مختلفی را داشته باشد. با بررسی و مقایسه کردن محصولات مشابه با یکدیگر و بررسی ویژگی‌های مهم و در نهایت قیمت آن‌ها می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را برای خود رقم زده و بهترین نتیجه ممکن را برای خرید خود به ارمغان آورید.

جمع بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال داشتن یک اسپیکر خوب هستید و می‌خواهید نتیجه مطلوبی را از خرید اسپیکر به دست آورید، لازم است تا به ویژگی‌های اصلی و مهم این محصول توجه داشته باشید. در این مقاله و آنچه که گذشت، با بررسی ده مورد از اصلی‌ترین مشخصات یک اسپیکر خوب سعی کردیم تا اطلاعات دقیق و کاملی را برای شما به ارمغان آوریم. اطلاعاتی که به شما کمک کند تا بهترین خرید ممکن را با توجه به نیاز خود داشته باشید و در نهایت نیز بتوانید استفاده خوبی را از آن ببرید. امید است این مقاله و نکات بیان شده در آن، توانسته باشند به شما برای داشتن یک خرید مناسب کمک کنند و در نهایت انتخابی بدون پشیمانی را برای شما به وجود آورند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.