گوشی شیائومی بخریم یا نه؟

گوشی شیائومی بخریم یا نه؟
گوشی شیائومی بخریم یا نه؟ این سوال برای شما هم وجود دارد، در مورد تحریم های این شرکت نگران هستید؟ این مطلب را از دست ندهید.

شرکت شیائومی یکی از شرکت هایی است که هر چند وقت یک بار خبری جنجالی درباره آن خواهیم شنید.‌ آخرین خبر جنجالی که از آن به میان آمد موضوع مسدود شدن گوشی های این برند در ایران بود. خبر به قدری غیر منتظره بود که موجب نگرانی طیف گسترده ای از کاربران گوشی های این برند شد.

شناخت کلی از برند شیائومی

شیائومی به نسبت دیگر برندهای موجود در بازار، نسبتاً یک برند جوان و تازه کار به شمار می‌آید. این کمپانی در سال ۲۰۱۰ میلادی تأسیس شد و به دلیل عملکرد عالی، امروزه جزء ده شرکت برتر تولید کننده گوشی های هوشمند در سراسر دنیا به حساب می‌آید. نقطه شروع این موفقیت زمانی بود که مدیرعامل این شرکت یک سری افراد متخصص و مجرب را در کنار هم جمع کرد. این افراد جزء متخصصین رده بالای این تکنولوژی بودند که در همان ماه های اول توانسته بودند میلیون ها دلار سرمایه جذب نمایند.

گوشی شیائومی

این شرکت توانست بعد از چند ماه از اولین محصول خود رونمایی کند. از زمانی که گوشی های این شرکت به بازارهای جهانی راه پیدا کرد، بازارهای کشور ما به یکی از بزرگ ترین مشتریان این محصول تبدیل شدند و در مدت زمانی اندک به محبوب ترین و پر طرفدارترین برند در کشور ما تبدیل شد. هرچند درصد بالای این محبوبیت را مدیون هواوی است زیرا، هواوی اولین برند چینی بود که وارد ایران شد و به دلیل کیفیت بالایی که داشت مورد توجه بسیاری قرار گرفت و همین امر سبب اعتماد کاربران ایرانی به محصولات چینی شد.

تحریم شیائومی در ایران

شیائومی یک شرکت مستقل چینی است که، هر گز و بدون دلیل محصولات خود را در کشورهایی دیگر مسدود نخواهد کرد. چندی پیش مسئله تحریم شدن کشورمان از طرف این شرکت به میان آمد که، در میان کاربران گوشی های این شرکت هیاهوی زیادی به پا کرد. یقیناً این شایعه کذب محض است و تا به امروز هیچ خبری مبنی بر قفل شدن و از کار افتادن یک گوشی از این برند در کشور ما منتشر نشده است.

در کشورهایی مانند سوریه و کوبا مواردی گزارش شده است، مبنی بر قفل شدن برخی از گوشی های این برند که همراه با پیام های ممنوعیت بین المللی به کاربران ابلاغ شده است. کاربران ایرانی که دارای گوشی های این شرکت هستند در صورتی که دستگاه خود را از یک منبع معتبر خریداری کرده باشند، در این صورت دچار مشکل نخواهند شد و با خیال راحت می‌توانند از دستگاه خود استفاده نمایند.

برند شیائومی

مواردی که سبب مسدود شدن یک گوشی در ایران خواهد شد

هیچ نوع برندی از جمله شیائومی در ایران مسدود نخواهد شد مگر در مواقع خاص. این شرایط شامل موارد زیر هستند:

۱: گوشی های ساخت کشورهای هند و اندونزی در کشور ما اجازه روشن شدن و فعالیت ندارند. این دو کشور تنها کشورهایی هستند که تلفن های همراه  و برندهای تولید شده آن ها نمی‌توانند در ایران خرید و فروش شوند.

۲: تنها دلیلی که سبب مسدود شدن گوشی های موبایل در ایران خواهد شد مسئله قاچاق است. اگر برندی به صورت قاچاق وارد بازارهای کشور شده باشد، با مسدود شدن روبرو خواهد شد. البته برای این مشکل هم چاره ای اندیشیده شده است. زدن رام گلوبال بهترین راه برای  رفع این مشکل است.

۳: گوشی های دارای رام هند و چین برای فعالیت در ایران دچار مشکل خواهند شد اما در صورت خریداری آن ها از یک منبع و همراه با گارانتی معتبر، مشکلی پیش نخواهد آمد.

۴: گوشی ها و برندهای مسافرتی و بدون واردات رسمی در کشور، اجازه فعالیت نخواهند داشت.

هدف از ایجاد شایعه درباره مسدود شدن شیائومی در ایران

 تحریم و مسدود کردن برند شیائومی کار ساده و آسانی نیست. طبق قوانین و مقرراتی که تمامی شرکت ها و کمپانی های تولید کننده اینگونه محصولات که ملزم به رعایت آن هستند، در صورت درست بودن چنین خبری، شرکت شیائومی  باید خسارت تمامی کاربرانی که از این مدل گوشی استفاده می‌کردند را پرداخت نماید. اما علت چنین شایعاتی، بزرگ شدن شرکت ها و کمپانی هایی مانند این شرکت چینی هستند که به یک رقیب جدی برای سایر شرکت ها و تولید کنندگان تبدیل شده اند.

طبق گزارش انجمن واردکنندگان تلفن های همراه احتمال لاک شدن گوشی های شیائومی وجود دارد، اما تنها محصولاتی که از مبدأ اروپا وارد کشور خواهند شد. طبق این گزارش تلفن های همراه این برند که در کشورهای آسیایی تولید خواهند شد، در کشور ما با موضوع مسدود شدن روبه رو نخواهند شد. اما طبق قوانین این برند در اروپا، اگر این برند از اروپا وارد بعضی از کشورها شود غیر فعال خواهد شد.

این مسئله به بند ۲/۱۴شرایط فروش این برند در اروپا مربوط می شود. صادرات این برند از اروپا تابع قوانین آمریکا است و طبق این قوانین فروش این محصول به کشورهای قرار گرفته در لیست تحریم ها، غیر قانونی و ممنوع است. به همین دلیل اگر این مدل گوشی از مبدأ اروپا وارد کشورهای کوبا و ایران و کره شمالی و سوریه شوند قطعاً غیر فعال خواهند شد. زیرا این گوشی ها مختص کارکرد در اروپا، تولید شده اند بنابراین در کشورهای دیگر هیچ کاربردی نخواهند داشت.

نکته: گوشی های خاموش شده در کوبا و سوریه به دلیل مشکلات حقوقی بوده است و ربطی به ممنوعیت بین المللی ندارد.

شرکت شیائومی

بیانیه رسمی نماینده شیائومی در ایران

 بعد از منتشر شدن بیانیه رسمی انجمن واردکنندگان موبایل، نماینده رسمی شرکت شیائومی نیز به این موضوع واکنش سریع نشان داد و خبر مسدود شدن گوشی های این شرکت در ایران را صراحتاً تکذیب کرد و بیان کرد هیچ ضرر مالی، کاربران ایرانی را که از این برند استفاده می‌کنند تهدید نخواهد کرد. مدیر عامل شرکت رایانه در بیانیه ای اعلام کرد که این موضوع را با نماینده گان شرکت مبداء در چین مطرح کرده اند و آنان نیز موضوع قفل شدن این برند در ایران را با قاطعیت تکذیب و رد کرده اند.

آیا می توان مانند سابق گوشی شیائومی را خریداری کرد؟

طبق اظهارات نماینده شرکت شیائومی و همچنین بیانیه رسمی وارد کنندگان گوشی های همراه مبنی بر تکذیب خبر مسدود شدن این برند در ایران، کاربران و دوست داران تلفن های همراه این شرکت می‌توانند با خیالی آسوده از این محصول منحصر به فرد استفاده نمایند.

دلایل بارز خرید گوشی شیائومی

علاوه بر به کارگیری قطعات با کیفیت در ساخت و تولید گوشی شیائومی، طراحی زیبا و استحکام بالای آن از دیگر مواردی هستند که سبب خواهند شد تا از این برند به عنوان یک انتخاب مناسب استفاده نماییم.

  • تنوعی که در طراحی این نوع گوشی ها وجود دارد در کمتر برندی مشاهده خواهد شد. طرح های زیبا که در رنگ های مختلف ساخته خواهند شد، دست مشتری را برای انتخاب باز نگه خواهد داشت تا بتواند مطابق با ذوق و سلیقه خود یک طرح و مدل را انتخاب نماید. به کار گیری رنگ های متنوع یا همان بازی کردن با رنگ ها از دیگر سیاست های این کمپانی است که هیچ برندی در دنیا یارای رقابت با آن را ندارد.
  • استفاده از پلاستیک ارتقا یافته و براق در کنار شیشه، برای بازتاب نور و رنگ از دیگر ویژگی های بارز این برند است. این محصول در چندین سری طراحی و تولید شده اند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. تغییر دادن جای دوربین و همچنین طراحی ماژول آن و طراحی پشت بدنه در هر کدام از طرح ها به طور محسوسی انجام خواهد گرفت.
  • دلیل دیگر برای خریداری تلفن های همراه شیائومی رابط کاربری جذاب و مملو از امکانات آن است. رابط کاربری این مدل مدام در حال ترقی و پیشرفت است. به طوری که ضعف های آن در حال رفع شدن هستند. رابط کاربری این گوشی ها دارای بخش های متنوعی است. خاصیت شخصی سازی و وجود برنامه های پیش فرض از جمله بخش های آن هستند. سخت افزار این نوع از تلفن های همراه، به گونه ای طراحی شده اند که با رابط کاربری سازگاری بالایی دارند. برنامه هایی مانند لیست اعلان ها و نرم افزاری دوربین و منوی برنامه ها به صورت جذاب و جالبی در رابط کاربری بهینه شده اند.
  • در رابط کاربری، خاصیت های اختصاصی فراوانی مانند گیوم توربو و ویدیو تول باکس در نظر گرفته شده است. در ساخت این مدل از گوشی ها توجه ویژه ای به دوربین های دستگاه شده است و به همین جهت در نرم افزار  دوربین امکانات زیادی مانند فوکوس و تغییر اندازه و رزولوشن عکس ها و لنزها در نظر گرفته شده است.
  • داشتن سخت افزاری قدرتمند یکی دیگر از دلایلی است که موجب می شود تا گوشی های همراه این برند مورد استفاده قرار بگیرند. وجود تراشه کوالکام در بیش از ۹۰ درصد از گوشی ها، یکی دیگر ویژگی های جذاب این برند است. تراشه کوالکام که با سری اسنپدراگون معروف است از لحاظ قدرت و پایداری و همچنین مدیریت ظرفیت و شارژ باتری و بسیاری موارد دیگر برتری قابل قبولی نسبت به دیگر تراشه ها دارد.

بهترین نوع گوشی شیائومی برای استفاده خریداران ایرانی

 به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و نوسانات بازار دلار سبب شده است، تا قیمت شیائومی رده بالا تا حد زیادی بالا برود . بنابراین مقرون به صرفه ترین مدل برای خریداران ایرانی مدل های میان رده این برند است. به دلیل تنوعی که در محصولات میان رده این برند وجود دارد، استفاده کنندگان و علاقه مندان آن می‌توانند از طرح ها و مدل های متفاوت رده مورد نظر استفاده نمایند. محصولات این رده از لحاظ کارایی قدرتمند هستند ولی هر مدل دارای یک ویژگی برجسته است.

برای مثال برخی از آنها  دوربین و نمایشگر متوسطی دارند اما در مقابل دارای سخت افزاری پیشرفته هستند و عده ای دیگر دارای دوربین و نمایشگر قدرتمند و سطح بالا هستند ولی در مقابل امکانات سخت افزاری شان در حد متوسطی هستند.

نکته: شیائومی سعی کرده است تا در رده های مختلف قیمتی، مدل های متنوعی را ارائه دهد که یک نقطه قوت و امتیاز مثبت برای آن به حساب خواهد آمد. زیرا افراد با هر سلیقه و نیازی می‌توانند یک مدل را انتخاب و خریداری نمایند. برای مثال برخی از خریداران کیفیت سخت افزار برایشان در اولویت است و برای عده دیگر دوربین قوی محصول مد نظر خواهد بود.

نکته پایانی

برای خرید یک گوشی مناسب که هم با سلیقه و هم با میزان بودجه ما همخوانی داشته باشد لازم است، اطلاعات مختصری از برندهای مختلفی که در بازارهای خرید و فروش تلفن همراه وجود دارند کسب کنیم و از گوش دادن به شایعات بپرهیزیم. با وجود بالا رفتن قیمت گوشی در یک سال گذشته تمایل برای خرید برندهای چینی بخصوص شیائومی روز به روز بیشتر شده است. با توجه به قابلیت ها ی این برند معتبر و همچنین قیمت مناسب آن نسبت به برندهای دیگر، خریداری آن خالی از لطف نخواهد بود. علاوه بر این، برند مورد نظر طی سال های گذشته آزمایش خود را در چندین جهت پس داده است. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.