روش های موثر برای بازگشایی رمز گوشی

روش های موثر برای بازگشایی رمز گوشی
بازگشایی رمز گوشی چطور انجام می شود؟ اصلا این کار امکان پذیر است؟ با ما همراه باشید تا اطلاعاتی کاربردی در این رابطه بیان کنیم.

آیا شما هم رمز گوشی خود را فراموش کرده اید؟ اگر به اطراف خود نگاه کنید کمتر کسی را می بینید که از یک گوشی هوشمند استفاده نکند. امروزه این وسیله ارتباطی تنها برای برقراری ارتباط نیست و خدمات متنوع و گسترده ای را به کاربران ارائه می کند. در گذشته از تلفن همراه تنها با هدف مکالمه استفاده می شد. اما قابلیت های گنجانده شده در گوشی های هوشمند این امکان را به کاربران داده تا خدمات زیادی را با آن ها انجام دهند.

بازگشایی رمز گوشی

امروزه اکثر افراد اطلاعات شخصی خود را در گوشی های هوشمند خود ذخیره می کنند و محافظت و امنیت این اطلاعات در درجه اول قرار دارد. استفاده کنندگان تلفن همراه این وسیله را در تمام لحظه های زندگی همراه خود دارند و حتی درصد زیادی از کسب و کارها در گرو این وسیله هوشمند می باشد. پس اطلاعات ذخیره شده باید به نحوی از دسترس سایر افراد دور بماند. ابتدایی ترین روش برای محافظت از اطلاعات گوشی استفاده از رمز گوشی یا پین کد می باشد.

از هر ده گوشی هوشمند بیشتر از 5 عدد از آنها برای امنیت از رمز استفاده می کنند و بیشتر از 80 درصد افراد برای یک بار هم شده رمز خود را فراموش کرده اند. اما آیا راه حلی برای باز کردن گوشی در این شرایط وجود دارد؟

اهمیت رمز گوشی در دنیای فناوری

بیشتر افرادی که رمز گوشی خود را فراموش کرده اند با دغدغه ی عدم بازیابی رمز مواجه هستند و ممکن است در برخی از موارد برای باز کردن گوشی مجبور به ریست کردن گوشی و از بین رفتن اطلاعات شوند. با توجه به اینکه روزانه افراد زیادی با مشکل فراموشی رمز گوشی مواجه می شوند و شیوع این مسئله در بین کاربران در سراسر جهان زیاد است پس لازم است تا راه کارهای مهمی در این خصوص مطرح شود تا افراد هنگام مواجه شدن با این مشکل بتوانند دستورالعمل های مرتبط را اجرایی کنند و در نهایت بتوانند قفل گوشی خود را باز کنند.

نکات بازگشایی رمز گوشی

راهکارهای لازم برای باز کردن رمز گوشی

آیا تا به حال با مشکل فراموش کردن رمز گوشی مواجه شده اید؟

چه کارهایی برای باز کردن گوشی خود انجام داده اید؟

آیا راهکارهایی عملی برای باز کردن قفل گوشی وجود دارد؟

ممکن است شما هم همانند بسیاری از کاربرانی که رمز گوشی خود را فراموش کرده اند در پاره ای از مواقع این مشکل را تجربه کنید. قبل از اینکه راهکارها و دستورالعمل های مختلف را امتحان کنید بهتر است ابتدا چندین رمزی که احتمال می دهید را امتحان کنید سپس به دنبال روش های باز کردن گوشی بروید.

در تمام گوشی های اندرویدی و آیفون ریست کردن یکی از بهترین راهکارها برای باز کردن قفل گوشی است چون با استفاده از این راهکاری می توانید گوشی های قفل شده که رمز آن ها فراموش شده را با ریست کردن می توان باز کرد اما در این روش تمام اطلاعات گوشی از جمله رمز های ورودی پاک می شوند و گوشی دقیقا به حالت کارخانه باز می گردد.

شاید در گذشته توجه آنچنانی به درج رمز بر روی گوشی های مختلف نمی شد اما امروزه اهمیت حریم شخصی بسیار مورد توجه قرار می گیرد چون کارایی گوشی هوشمند شما به چند عکس شخصی خلاصه نمی شود و خدمات مختلفی از قبیل مدیریت کسب و کار و از همه مهمتر مدیریت حساب های بانکی با استفاده از این گوشی ها انجام می شود و با این خدمات دریچه جدیدی رو به فناوری باز شده است به طوری که این گوشی های هوشمند هستند که به عنوان بخش جدا نشدنی زندگی انسان شناخته می شوند و نمی توان بدون توجه به تدابیر امنیتی از این وسیله پر کاربرد استفاده کرد.

چطور رمز گوشی را باز کنم؟

امروزه گوشی های هوشمند این قابلیت را در اختیار کاربر داده اند تا برای ورود به هر برنامه ای یک نام کاربری و رمز عبور تعیین کنند و مدیریت بهتری بر روی این فضا داشته باشند. اما درج رمز کلی برای باز کردن گوشی یک روش حیاتی است و به طور عمومی انتخاب یک رمز عبور مناسب و فراموش نشدنی می تواند تضمینی برای حفاظت از اطلاعات شخصی باشد.

رمز گوشی از دیرباز تاکنون

تکنولوژی در حوزه رمز گوشی پیشرفت زیادی کرده است و از شکل سنتی خود که همان پین کد بود فراتر رفته به طوری که در نسل جدید موارد بسیاری از قبیل پترن یا قفل تشخیص چهره اضافه شده است. اما پیشرفت تکنولوژی متوقف نشده است و کمپانی های مختلف تولید گوشی های هوشمند قفل بیومتریک اثر انگشت را در گوشی های همراه تعبیه کردند که تا حد زیادی بر مشکلات فراموشی رمز عبور پایان داد.

اما با توجه به متداول شدن استفاده از قفل حسگر اثر انگشت بهتر است در کنار این قفل از رمز عبور هم استفاده شود چون گاها به دلیل آسیب هایی که به انگشتان وارد می شود باز کردن با این روش امکان پذیر نیست و پیاده کردن رمز دوم دقیقا در این موارد الزامی است. افراد برای رمز ورود گوشی از اعداد و حروف های معناداری استفاده می کنند مثلا تاریخ تولد یا کد ملی و یا حروف اول اسم و فامیل همه و همه به صورت ترکیبی برای رمز گذاری به کار گرفته می شوند.

همانطور که میلیون ها کاربر در سراسر جهان بر روی گوشی های خود رمز تعیین می کنند به همان میزان هم امکان فراموش کردن رمز گوشی هم وجود دارد. اما روش های باز کردن گوشی به قدری پیشرفت کرده است که برای هر برند و هر مدل گوشی یک روش خاص طراحی شده است در زیر به برخی از روش های معمول اشاره می کنیم.

استفاده از قفل هوشمند: امروزه دستگاه های دارای سیستم اندرویدی با قابلیت قفل هوشمند یا smart lock  مجهز شده اند. این قابلیت امکان باز کردن گوشی همراه را با چند دستورالعمل بدون ریست کردن و پاک شدن اطلاعات فراهم کرده است. اما اجرایی کردن این قابلیت نیاز به پیش زمینه هایی دارد تا بتوان از این قابلیت استفاده کرد. اگر شما قابلیت های قفل هوشمند را از قبل فعال نکرده باشید مجبور خواهید شد دستورالعمل هایی همچون ریست کردن را به کار ببرید.

برای فعال کردن قفل هوشمند باید به قسمت تنظیمات بخش امنیت و قسمت قفل هوشمند بروید و با وارد کردن رمز فعلی وارد تنظیمات مرتبط با این بخش شوید. در این پنجره شما با 5 گزینه مواجه می شوید که با توجه به نیاز خود یکی از این گزینه ها را بدون درج هیچ رمزی انتخاب می کنید.

در زیر اشاره ی کوتاهی به گزینه های فعال در بخش قفل هوشمند می پردازیم.

On-body detection: این گزینه مربوط به زمانی است که گوشی هوشمند شما در جیب قرار می گیرد و در این زمان گوشی به حالت آماده به کار در می آید و قفل آن باز می شود.

Trusted places: این گزینه یک مکان مشخص را برای گوشی همراه تعریف می کند و با فعال کردن آن شما انتخاب می کنید تا زمانی که گوشی در این محیط قرار دارد بدون قفل باشد.

Trusted devices: شما با زدن این گزینه این امکان را به گوشی هوشمند خود می دهید تا زمانی که گوشی شما به ساعت هوشمند یا هدفون بلوتوثی یا یک گوشی دیگر متصل باشد قفل نشود.

Trusted face: این گزینه به معنی باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره می باشد که این روزها گزینه ای رایج است.

Voice match: قابلیت باز کردن قفل گوشی با تشخیص صدای کاربر هم یک گزینه جذاب و کاربردی است.

اهمیت بازگشایی رمز گوشی

فراموش کردن رمز گوشی اندروید و راهکارهای رفع آن

امروزه برندهای رایجی همچون سامسونگ و... یک سری روش های اختصاصی و ویژه ای را برای باز کردن رمز گوشی در اختیار کاربران قرار داده اند. در نسخه های اندروید جدید چندین راهکار برای زمانی که رمز خود را فراموش کرده اید قرار داده شده است. یکی از رایج  ترین راهکارها استفاده از رمز عبور پشتیبان می باشد. فعال کردن این رمز بسیار آسان است و همزمان با تنظیم رمز عبور شما یک رمز پشتیبان تعیین می کنید که اگر زمانی رمز خود را فراموش کردید با رمز پشتیبان گوشی خود را باز کنید.

زمانی که رمز خود را فراموش می کنید در صفحه قفل گزینه Backup PIN را انتخاب می کنید و با وارد کردن رمز پشتیبان گوشی باز می شود و می توانید یک رمز جدید را برای گوشی بزنید. البته این ویژگی برای اندروید بالای 4 تعریف شده است.

روش دیگری که در گوشی های برند سامسونگ برای باز کردن گوشی به کار گرفته می شود، مراجعه به سایت Find My Mobile است. این قابلیت در واقع به تنظیم از راه دور معروف است. برای فعال کردن این قابلیت باید وارد سایت findmymobile.samsung.com شوید.  بعد وارد اکانت سامسونگ خود شوید و با انتخاب گزینه Unlock my Device قفل گوشی خود را باز کنید.

حال اگر از نسخه های قدیمی اندروید استفاده می کنید و قابلیت های جدید برای شما فعال نمی باشد می توانید در همان صفحه ابتدایی قفل گوشی بعد از وارد کردن اشتباهی رمز، گزینه فراموش کردن رمز را بزنید اگر بر روی این گزینه کلیک کنید وارد اکانت گوگل خود می شود و در آنجا می توانید رمز جدید را وارد کنید. البته این قابلیت فقط مختص نسخه های قبلی می باشد و در نمونه های جدی غیرفعال شده است.

راهکارهای مخفی  برای بازگشایی رمز گوشی

اگر رمز گوشی خود را فراموش کردید و تمام راه حل های بیان شده را امتحان کردید اما به نتیجه نرسیدید می توان از دو روش حذف رمز عبور با ADB و از بین بردن قفل صفحه استفاده کنید. انجام این روش ها نیاز به دانش کافی و انجام دادن مراحل بازیابی به صورت دقیق است  در غیر این صورت سیستم گوشی دچار آسیب می شود و ممکن است اطلاعات گوشی از بین برود.

  • روش حذف رمز عبور با ADB به عنوان یک روش میانبر در گوشی های هوشمند با سیستم اندرویدی می باشد. پیش نیاز انجام این روش فعال نمودن صفحه عیب زدایی توسط USB می باشد. فعال کردن این گزینه در قسمت Developer Options می باشد. این روش یک روش تخصصی است و مراحل آن باید با دقت انجام شود. کارایی این روش بیشتر برای سیستم عامل اندروید 6 و نسخه های پایین تر آن است.
  • روش دوم که از بین بردن قفل صفحه می باشد در نسخه های جدید اندروید حذف شده است و فقط مختص اندرویدهای 5.0 تا 5.1 می باشد. از آنجا که این روش در نسل های جدید کاملا منسوخ شده و کارایی ندارد پس نیازی به طی کردن مراحل سخت و پیچیده نیست و بهتر است کلا این روش را انجام ندهید.

ریست کردن آخرین راه حل برای باز کردن رمز گوشی

گاها شما هنگام فراموش کردن رمز گوشی چندین روش را امتحان کرده اید اما به هیچ نتیجه موثری دست نیافته اید در اینگونه موارد بهترین و کاربردی ترین روش ریست کردن گوشی یا پاک کردن می باشد. ریست کردن بازگشت به تنظیمات کارخانه است و با توجه به مدل گوشی روش های ریست کردن متفاوت است برای این کار روشی را امتحان کنید که قبل از ریست کردن و از بین رفتن اطلاعات بتوانید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

این روش یکی از موفقیت آمیزترین روش ها برای باز کردن قفل گوشی می باشد و تنها معایبی که دارد از بین رفتن اطلاعات است که در روش های جدیدتر این مشکل تا حدودی حذف شده و به کاربر امکان بکاپ گیری قبل از حذف را داده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.