معرفی بهترین گوشی برای عکاسی

معرفی بهترین گوشی برای عکاسی
بهترین گوشی برای عکاسی کدام است؟ در ادامه نکات مهمی را در رابطه با انتخاب یک گوشی خوب برای عکاسی توضیح داده ایم، با ما همراه باشید.

برای انتخاب بهترین گوشی برای عکاسی باید سیستم و لنز دوربین دستگاه را مورد بررسی قرار داد. زیرا دوربین های به کار گرفته شده در تلفن های همراه لحظه به لحظه تحت تأثیر پیشرفت تکنولوژی قرار می‌گیرند به طوری که روزانه شاهد ساخت موبایل هایی با بهترین سیستم عکاسی و عرضه آن‌ها به بازار خواهیم بود.

مشخصات بهترین گوشی برای عکاسی

 بهترین گوشی برای عکاسی باید دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله صفحه نمایش بزرگ و حسگرهای قدرتمند باشد. علاوه بر این به کارگیری قوی ترین مدل لنز و همچنین به کارگیری یک تراشه با کیفیت از دیگر ویژگی های این دستگاه ها هستند. در کنار موارد ذکر شده یک دستگاه ایده آل باید علاوه بر قدرت و قابلیت بالا در به تصویر کشیدن تمام جوانب سوژه در نظر گرفته شده برای عکاسی باید احساس راحتی را نیز به کاربر منتقل کند. حیاتی ترین و اساسی ترین ویژگی که یک موبایل مناسب برای عکاسی باید آن را دارا باشد، تعداد پیکسل های تعبیه شده در دوربین آن است. هر چقدر میزان و تعداد این پیکسل ها بیشتر باشد کیفیت تصاویر گرفته شده بهتر خواهد بود.

مقایسه بهترین گوشی برای عکاسی نسبت به دوربین های سنتی

در حال حاضر پیشرفته ترین و بهترین گوشی برای عکاسی نمی‌تواند از لحاظ کیفیت بالای تصویر با دوربین های   Dslr  و دوربین های بدون آینه که از قدیم مورد استفاده قرار گرفته اند رقابت کند. اما استفاده از تلفن های همراه برای عکس گرفتن و به تصویر کشیدن اجسام و طبیعت و غیره، مزیت ها و ویژگی های جالبی دارند که نمی‌توان به راحتی از کنارشان گذشت. ابعاد و اندازه‌های کوچک و جابجایی آسان و همچنین به کارگیری آسان آن‌ها در مکان‌ها و موقعیت های مختلف، بزرگترین مزیت آن‌ها نسبت به دوربین های سنتی است.

کوچک ترین و جمع و جورترین دوربین های سنتی بازهم کاربر را دچار خستگی و درد سر خواهند کرد. زیرا بزرگ و سنگین هستند. با پیشرفت فناوری، تلفن های همراه باید در انتظار انقلابی بزرگ در زمینه بکارگیری و نصب بهترین و با کیفیت دوربین ها بر روی این دستگاه ها باشیم.

بهترین گوشی برای عکاسی

لیست بهترین گوشی برای عکاسی

با توجه به مطالب ذکر شده معرفی بهترین گوشی برای عکاسی کار سخت و دشواری نیست. هرچند برندهای مختلفی از تلفن های همراه در بازار، وجود دارند که اکثر آن‌ها دارای دوربین های با کیفیت برای به تصویر کشیدن محیط پیرامون هستند اما تعدادی از آن‌ها وجود دارند که از محبوبیت بیشتری در میان افراد برخوردار هستند. که مهم‌ترین آن‌ها تلفن همراه هوشمند سامسونگ گلکسی اس 21 والتر است. هر چند تمام مدل های  برند سامسونگ در زمینه عکاسی کارآمد و مناسب هستند اما مدل یاد شده از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار است به طوری که بسیاری آن را بهتر و برتر از دستگاه آیفون 12 پرومکس می‌دانند. دوربین گلکسی اس مدل 21 والتر، دارای دو لنز فوتو ایکس 3 و فوتو ایکس 10 هستند که از بهترین نوع لنز تعبیه شده در تلفن های همراه به شمار می‌آیند و اگر در زمان استفاده از قابلیت بزرگنمایی دیجیتالی آن بهره گرفته نشود تصویری فوق العاده زیبا و شفاف را به کاربر خواهد داد.

مدل بعدی که جزء بهترین گوشی ها برای عکاسی به شمار می‌آید. سامسونگ گلکسی مدل  G5 است که دارای یک دوربین فوق عریض 12 و یک دوربین اصلی 108 با زاویه دیدی وسیع و گسترده و همچنین یک دوربین سلفی 40 مگا پیکسلی است. تصویرهایی که به کمک این مدل موبایل گرفته خواهند شد از کیفیت و زیبایی خاصی برخوردار هستند به طوری که افراد را به هنر عکاسی علاقه‌مند و تشویق خواهد کرد.

علاوه بر خاصیت بالای این مدل از تلفن های همراه برای گرفتن عکس قابلیت دیگری نیز دارند که می‌توان به وسیله آن تصاویر گرفته شده و ذخیره شده در دستگاه را بر روی دسکتاپ و مانیتور پخش کرد. این دستگاه را می‌توان به صورت هم‌زمان به مانیتور و دسکتاپ متصل کرد.

عکس هایی که با دستگاه های سامسونگ گرفته خواهند شد بر روی صفحه دستگاه کمی حالت اشباع دارند اما زمانی که بر روی مانیتور منتقل شوند، طیفی از رنگ های گرم در آن‌ها دیده خواهند شد که تصویر را فوق العاده خواهند کرد.هرچند گرفتن تصویر با این نوع موبایل در شب، تصویری جالب به شما نخواهد داد اما به طور کلی عکس های گرفته شده با این دستگاه جزء زیباترین عکس های گرفته شده با موبایل به شمار خواهند آمد.

نکته قابل تأمل درباره این مدل دستگاه ها این است که، دارای حافظه نسبتاً کمی هستند و هیچ راهی هم برای افزایش حافظه آن‌ها وجود ندارد و کاربر باید هر چند وقت یک بار حافظه را خالی نماید تا بتواند عکس های جدیدتری را در حافظه دستگاه ذخیره نماید. در صورتی که افراد تمایل به پاک کردن تصاویر و آزاد کردن حافظه تلفن همراه خود ندارند می‌توانند مدل گران تر و با حافظه ۲۵۶/۵۱۲را خریداری نمایند.

عکاسی با موبایل

 مدل بعدی از تلفن های همراه هوشمند که در لیست بهترین گوشی برای عکاسی قرار خواهند گرفت، دستگاه وان پلاس 9 پرو است. این دستگاه قادر به گرفتن عکس های زیبا و جذاب در شرایط نامناسب نورپردازی خواهد بود زیرا دارای یک دوربین اصل 48 مگا پیکسلی و سنسور سونی سفارشی است. عکس های گرفته شده به وسیله این دستگاه به حدی زیبا و بدون نقص خواهند بود که نیازی به ویرایش نخواهند داشت و افراد می‌توانند به راحتی آن‌ها را بر روی صفحه اینستاگرام خود آپلود کنند.

مهم ترین قابلیت این مدل گوشی در داشتن فوکوس خودکار در تصاویر نزدیک است که به کمک دوربین وسیع و فوق عریضی که در آن کار گذاشته شده است به راحتی از این قابلیت خود استفاده خواهد کرد. این دستگاه ساخت کشور چین است و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت دوربین آن مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به گوشی های همراه قرار گرفته است.

دو مدل از تلفن های همراه وجود دارند که از محبوب ترین گوشی برای عکاسی به شمار می‌آیند.

بهترین موبایل برایی عکاسی

دستگاه آیفون 12پرو، آیفون 12 پرومکس

این دو مدل در کیفیت تصویر بسیار شبیه به هم دیگر هستند زیرا مشخصات دوربین های آنان تا حد زیادی یکسان است. در دوربین های هر دو مدل یک لنز سه گانه کار گذاشته شده است که شامل لنز واید اصلی 12 مگا پیکسلی با دیافراگم 6/1، لنز فوق وسیع یا اولترا واید 12 مگا پیکسلی با دیافراگم 4/2، لنز تله 12مگا پیکسلی هستند که قابلیت بالایی در زوم کردن دارند. دستگاه آیفون 12 پرومکس یک دستگاه ایده آل برای برداشت تصاویری است که در شب و در نور پایین قرار دارند.

این ویژگی جذاب به دلیل وجود یک سنسور بزرگ در این مدل  دستگاه ها است. علاوه براین در هر دو مدل تلفن همراه آیفون یک سیستم مجهز و پیشرفته اسکنر کار گذاشته شده است که عکاسی در شب را برای افراد آسان خواهد کرد. دوربین اصلی و بسیار بزرگی که در این گوشی ها وجود دارد سبب خواهند شد تا پرتره هایی که در شب گرفته می‌شوند بیشترین کیفیت را داشته باشند.

مدل قدیمی آیفون 12 خصوصیات بهترین گوشی برای عکاسی را دارا است زیرا در نور اندک نیز توانایی برداشتن بهترین و واضح ترین پرتره ها را دارند. این دستگاه دارای یک دوربین اصلی 12 مگا پیکسلی و دیافراگم 6/1 و همچنین یک دوربین بسیار وسیع و عریض و یک دوربین سلفی است. مهم ترین ویژگی این مدل از تلفن های همراه ترکیب چندین نوردهی است که، توانایی برداشتن تصویر در هر شرایط نوری را برای دستگاه فراهم می‌کند. به نحوی که با دیدن تصویرهای گرفته شده توسط دوربین های این دستگاه تصور خواهد شد که دوربین دستگاه دارای فیلترهای wu nd و پلاریزه است.

مدل بعدی که قصد معرفی آن را داریم و در میان بهترین گوشی ها برای عکاسی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است تلفن همراه مدل شیائومی مای 11اولترا است. این دستگاه از لحاظ سخت افزاری تمام ویژگی و خصوصیات یک موبایل عالی و فوق العاده را برای برداشتن پرتره دارا است. این مدل دارای بزرگترین سنسور دوربین، در میان تمام مدل های ذکر شده است. این مدل مشابه سنسور دوربین های 1 اینچی کامپکت حرفه ای کار خواهد کرد. وجود چنین حسگر بزرگ و با کیفیتی سبب گرفتن تصاویری با عمق  میدانی بسیار زیبا و جذاب می شود

 سه دوربینی که در پشت آن تعبیه شده اند قابلیت واضح کردن تصویر 50 مگا پیکسلی را دارا هستند. اگر در زمان استفاده دوربین دستگاه بر روی حالت بزرگنمایی یا اولترا وید باشد، کیفیت دستگاه به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد و پرتره با همان کیفیت بالا گرفته خواهد شد. علاوه بر دوربین های با کیفیت و جالب، داشتن نمایشگر 1/1 اینچی که در پشت گوشی کار گذاشته شده است یک آپشن عالی برای این مدل به شمار می‌آید که، با استفاده از آن می‌توان از دوربین های پشت دستگاه برای گرفتن عکس های سلفی استفاده کرد. این ویژگی در اکثر تلفن های همراه وجود ندارد.

مدل دیگر هواوی میت 40 پرو است که بهترین گوشی برای عکاسی به شمار می‌آید. این دستگاه دارای سه دوربین است. دوربین اصلی 50مگا پیکسلی، دوربین فوتو 12مگا پیکسلی و دوربین پشت که 13 مگا پیکسل. این مدل دستگاه از لحاظ کیفیت دوربین ها برای گرفتن پرتره در شرایط خاص در رتبه چهارم بهترین نوع دستگاه ها برای عکاسی قرار دارند. مهم ترین نکته ای که درباره این نوع تلفن همراه وجود دارد این است که، سیستم آن‌ها طوری طراحی و ساخته شده است که از برنامه Google پشتیبانی نمی‌کند.

در صورتی که کاربران با این موضوع مشکلی نداشته باشند و بتوانند با آن کنار بیایند می‌توانند برای جبران این کمبود به سراغ برنامه هواوی استور بروند و در کنار آن از ویژگی و کیفیت بالای دوربین های آن استفاده کنند. وجود دوربین هایی با لنزهای فوق عریض و معمولی که زیباترین عکس ها را در نور روز و در نور شب خواهد گرفت تا حد زیادی این کمبود را در دستگاه جبران کرده است. دوربین های این تلفن همراه، قابلیت زوم اپتکال ۵ برابر در نور شب را دارا هستند. همچنین قدرت فوکوس سریع و وجود دوربین سلفی با لنز واید باعث، کسب رتبه ای عالی در لیست بهترین دستگاه های جهان شده است.

گوشی با دوربین خوب

بهترین گوشی برای عکاسی میکرو

 اگر به دنبال بهترین گوشی برای عکاسی میکرو باشید، شاید گوشی های زیادی را در بازار بیابید که چنین ویژگی را داشته باشند. اما دستگاه اوپو، بهترین دستگاهی است که قادر به اجرای این قابلیت است. این تلفن همراه دارای یک دوربین ۳ مگا پیکسلی با میکرو لنز است که از لحاظ ساختاری و توانایی به راحتی می‌تواند با یک میکروسکوپ برابری نماید. این دوربین خارق العاده تا ۲۵ برابر می‌تواند زوم اپتکال داشته باشد. قسمت هیجان انگیز این دستگاه وجود یک رینگ لایت در دوربین است که می‌تواند جزئیات را به روشنی نمایان کند.

کلام آخر

انواع متنوعی از تلفن های همراه وجود دارند که علاوه بر سایر قابلیت ها، دارای دوربین های باکیفیتی برای عکاسی هستند. استفاده از هر کدام دستگاه، به سلیقه افراد و میزان بودجه ای که در اختیار دارند بستگی دارد. مدل های ذکر شده جزء بهترین‌های این حوزه هستند که دارای طرفداران بی‌شماری در سراسر دنیا هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.