کدام برند گوشی بهتر است؟

کدام برند گوشی بهتر است؟
برند گوشی چه اهمیتی دارد؟ در انتخاب آن باید به چه نکاتی دقت داشت؟

آیا می دانید کدام برند گوشی بهتر است؟ این سؤال قطعاً سؤال همه افرادی است که قصد خرید تلفن همراه هوشمند را دارند. تلفن همراه که در دهه های اخیر به یک کالا و محصول پر طرفدار تبدیل شده است در مدل های متنوعی در بازار یافت خواهند شد که هر کدام دارای قابلیت ها و امکانات بخصوص و ویژه ای هستند.

انتخاب برند گوشی

ویژگی های انواع برند گوشی

انواع برند گوشی که در بازار وجود دارند محصولات و تولیدات خود را در سه کلاس رده پایین و میان رده و رده بالا و یا پرچمدار عرضه و ارائه خواهند داد. هر کدام از این کلاس ها به نسبت رده و رتبه ای که دارا هستند دارای امتیازاتی هستند که مدل های رده بالا نسبت به دو رده دیگر از امتیازات ویژه تر و بهتری برخوردار هستند.

چندین برند گوشی معروف و مشهور مورد استفاده: اگر بخواهیم لیست کاملی از انواع  برند گوشی که در بازار موجود هستند  را تهیه نماییم باید چندین صفحه را به آن اختصاص دهیم و ما در این مطلب سعی خواهیم کرد تا به معرفی و مقایسه چند مدل مشهور و معروف بپردازیم.

بهترین هایی از برند گوشی

کدام یک از برندهای زیر برای خرید گوشی مناسب هستند؛ سونی یا شیائومی یا هواوی و یا سامسونگ؟ برای انتخاب بهترین برند گوشی باید نقاط قوت و ضعف هر کدام از این مدل ها را به طور کامل بشناسیم و اطلاعات کامل و جامعی را درباره قابلیت های آنان کسب کنیم. اما برای آغاز مطلب به مطالبی درباره نقاط مثبت و منفی مدل های میان رده و پایین رده خواهیم پرداخت.

بهترین و بادوام ترین برند گوشی، برند سونی است که از ابهت و محبوبیت خاصی برخوردار است. کمپانی سونی یک کمپانی چند ملیتی و خوشه ای با مبدئیت کشور ژاپن است. اولین مدل این برند با نام سونی اریکسون در سال ۲۰۰۱ وارد بازار شد. تلفن های همراه این برند که در سال ۲۰۲۱ تولید و ساخته شد بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت. کیفیت و دوام این نوع گوشی بسیار بالا است ولی با این وجود نمی توان آن را جزء میان رده ها به شمار آورد و اندکی پایین تر از این تقسیم بندی قرار خواهند گرفت.

برند گوشی کدام بهتر است؟

با تمام کم و کاستی هایی که این برند دارا است اما طرفداران خاص خود را دارا است و بسیاری از افراد استفاده از گوشی های سونی را به بسیاری از مدل ها و برند های چینی ترجیح می دهند. زیرا معتقدند بی ارزش ترین محصولات ژاپنی از رده بالاترین محصولات چینی با دوام تر و قابل اطمینان تر هستند.

۱: سونی اکسپریا ۵ مارک ۲: سیستم اندروید به کار رفته در این برند گوشی ۱۰ است که قابلیت ارتقاء یافتن به ۱۱ را دارا است. صفحه نمایش این مدل ۶ اینچ است و رم به کار رفته در آن ۸ در نظر گرفته شده است و دارای حافظه ای ۱۲۸ گیگابایتی است.

۲: سونی اکسپریا وان مارک ۲: این مدل از برند گوشی سونی تکمیل کننده مدل اولیه این شرکت است و تمام نقص هایی که در مدل اولیه قرار داشت در این مدل جبران شده است. این دستگاه دارای صفحه نمایشی ۷ اینچی است برترین ویژگی این مدل باتری قدرتمند آن است که کاربران را تحت تاثیر قرار داده است. در این مدل از سه دوربین قوی استفاده شده است که زیباترین تصاویر را با بالاترین کیفیت به تصویر خواهد کشید.

۳: سونی اکسپریا ۵: این مدل از برند گوشی سونی به عنوان بهترین گوشی سونی جهان شناخته شده است. هرچند از یک صفحه نمایش کوچک و کم وسعت برخوردار است اما از کیفیت نمایشی عالی برخوردار است.

۴: سونی اکسپریا ۱: این مدل از برند  گوشی سونی به عنوان پرفروش ترین تلفن همراه سونی شناخته شده است. نکته جالب و هیجان انگیزی که در رابطه با این نوع گوشی وجود دارد این است که دارای اپلیکیشن فیلم سازی است و برای استفاده فیلمسازان جوان و مبتدی گزینه مناسبی است.

کدام برند گوشی بهتر است؟

مشخصات برند گوشی سامسونگ

برای شناخت برند گوشی سامسونگ بهتر است بدانید که کمپانی ساخت این نوع از تلفن های همراه عنوان پرچمدار را به بالاترین رده تولیدات خود داده است. برای این که تمام کاربران تحت پوشش این محصولات قرار بگیرند برند مورد نظر مدل های خود را قیمت های متفاوتی عرضه نموده است.

کمپانی سامسونگ علاوه بر مدل های s پرچمدار، Note پرچمدار، Aمیان رده و پایین رده و Mمیان رده هایی که بر کارکرد باتری تمرکز دارند یک مدل دیگر به نام F تولید کرده است. مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین نوع از لحاظ قیمت مدل های Mو Aهستند. سری Aجزء محبوب ترین مدل های سامسونگ در کشور ما هستند که با رام رسمی گلوبال تولید و روانه بازار مصرف شده اند.

از زمانی که تولید کنندگان سامسونگ در خط تولید سری A تغییراتی را ایجاد کرده اند دو مدل با کیفیت و مقرون به صرفه تری را به بازار ارائه داده است که به نام گلکسی ۱۲ و گلکسی ۰۲ معروف هستند. این دو مدل از لحاظ قابلیت و کارایی نسبت به مدل های مشابه خود در سطح بالاتری برخوردار هستند. مدل گلکسی ۵۱ یک محصول جدید با قابلیت های منحصر به فردی است محصول جدیدتر آن به زودی روانه بازار خواهد شد.

دلایل مهم انتخاب برند گوشی سامسونگ

 دلایل مهم و فراوانی برای انتخاب و خریداری برند گوشی سامسونگ وجود دارد که اساسی ترین آن ها عبارتند از:

۱: معروف بودن و شناخت برند گوشی سامسونگ مهم ترین و اصلی ترین دلیل برای انتخاب آن است. زیرا این نام آشنا و پرآوازه امتحان خود را در مورد قابلیت تلفن های همراه به خوبی پس داده است.

۲:  محصولات این برند دارای خدمات پس از فروش است بنابراین خریداران با خیالی آسوده می توانند آن ها را خریداری و استفاده نمایند.

۳: وجود صفحه نمایش های منحصر به فرد در این برند یکی دیگر از دلایل برای خرید آن است.

۴: وجود دوربین های قوی با لنز های مناسب  در محصولات این برند از دیگر دلایل خرید ابن نوع تلفن های همراه است.

۵: خرید و فروش تلفن های دست دوم سامسونگ در بازارهای کشور یکی دیگر از دلایلی است سبب محبوبیت بیش از پیش آن شده است. زیرا گوشی های کارکرده سامسونگ از افت قیمت کمتری نسبت به سایر برندها برخوردار است.

همه چیز درباره برند گوشی شیائومی: برند گوشی شیائومی نسبت به برندهایی مانند سامسونگ و یا آیفون یک برند نوپا و البته جوان به شمار می آید. که در کم ترین زمان ممکن توانسته است به جایگاه ویژه ای در بازار دست بیابد. شرکت شیائومی تلفن های همراه ساخت خود را در ۵ سری به بازار عرضه داشته است که عبارتند از:

۱: شیائومی مدل می: این مدل از تلفن های همراه جزء متداول ترین و رایج ترین مدل های این برند است. که هر ساله یک نمونه جدید از آن وارد بازار خواهد شد. این مدل از گوشی ها در رده پرچم داران و رده های بالایی این برند به حساب می آیند.

۲: مدل می نوت از جمله مدل های ممتاز و کاربردی  شیائومی هستند و نسبت به مدل پرچم داران در رتبه پایین تری قرار دارند. بنابراین در زمره میان رده ها محسوب می شوند. قابلیت ها و مشخصه های این مدل نسبت به مدل های مشابه در حد پایین تری هستند بنابراین در زمان خرید باید به مشخصات فنی آن توجه کرد. دوربین ها و لنزهای تعبیه شده در ابن نمونه در حد متوسطی قرار دارند و عکس ها و تصاویر گرفته شده از کیفیت نسبتا پایینی برخوردار هستند.

۳: مدل می مکس:  این مدل از تلفن های همراه از لحاظ کیفیت و طراحی از سال ۲۰۱۸ تاکنون تغییری در آنان ایجاد نشده است. تنها تعییر ایجاد شده در آن ها به کارگیری یک باتری بسیار بزرگ با ظرفیت ۵۵۰۰آمپر است. این دستگاه به عنوان آخرین مدل از سری یاد شده است.

۴: مدل می میکس: این نوع از گوشی های هوشمند جزء جدید ترین نمونه های ساخته شده شرکت شیائومی هستند که طراحی آن به صورت تاشو است. در ساخت این دستگاه از فناوری کاملا جدید و پیشرفته ای استفاده شده است. این مدل به راحتی می توان هم سطح و قابل رقابت با تلفن های هوشمند سامسونگ گلکسی باشد با این تفاوت که قیمت آن ها نسبت به محصولات و مدل های سامسونگ چندین درجه ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

۵: مدل می آ: سیستم نرم افزاری این مدل از تلفن های همراه شیائومی سبب شده است تا کاربران زیادی علاقه مند به استفاده از آن شوند. در مدل یاد شده از یک نوع پلتفرم جالب و جذاب استفاده شده است که مهم ترین ویژگی این مدل بخصوص هستند.

برند گوشی

خصوصیات برند گوشی هواوی

برند گوشی هواوی در مدل های سریYو نوا و میت و پی به بازار عرضه شد و این کمپانی به وسیله این مدل ها در سراسر دنیا شناخته شد. هواوی یک شرکت تولید کننده چینی است که به دلیل کیفیت بالای تلفن های همراه آن از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. این کیفیت و مرغوبیت سبب تغییر دیدگاه مردم نسبت به محصولات چینی بخصوص گوشی های هوشمند شد.

۱: مدل وای: این نوع از تلفن های همراه به نسبت محصولات شرکت سامسونگ و شیائومی و آیفون در رده پایین تری قرار دارد به همین علت بسیار ارزان تر است. کیفیت نرم افزار و سخت افزاری این نوع دستگاه ها تا حدی پایین است. بهترین و بارزترین ویژگی این نوع دستگاه ها مربوط به مدل Y7آن است که از یک باتری نسبتا قوی ۴۰۰ آمپری در آن استفاده شده است.

۲: مدل نوا، این نوع گوشی ها ادامه دهنده و مدل ارتقاء یافته  سری E هستند که در میان سایر مدل های این برند در رده بالاتری قرار دارد. قیمت این مدل بسیار پایین و اقتصادی است. وجود یک نمایشگر ۵ اینچی از مهم ترین خصوصیات مدل نوا است.

۳: مدل میت، جالب ترین و جذاب ترین مدل از برند هواوی گوشی های سری میت هستند. وجود یک باتری عظیم و قدرتمند و همچنین طراحی منحصر به فرد از جمله ویژگی های تلفن همراه مدل میت است. هواوی ۲۰ و هواوی ۲۰ پرو از برترین نمونه های این سری هستند.

۴: مدل پی، این مدل از برند گوشی هواوی دارای ظاهری زیبا و فوق لاکچری هستند علاوه بر این از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خوبی برخوردار هستند. این سری از گوشی های هواوی دارای مدل های پرچمدار و میان رده است.

سخن آخر: پاسخ دادن به این سؤال که کدام  برند گوشی بهتر است اندکی سخت است زیرا اولویت ها ی هر کس برای خرید یک تلفن همراه متفاوت است. برای مثال عده ای مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن را ملاک خرید خود قرار خواهند داد در حالی که برخی دیگر کیفیت بالا و استحکام و دوام گوشی را جزء اولویت ها و ملاک  خرید در نظر خواهند گرفت.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.