ویژگی بهترین باتری گوشی

ویژگی بهترین باتری گوشی
باتری گوشی یکی از مهم ترین قسمت های آن است که در این مطالب اطلاعاتی را در رابطه با آن بیان کرده ایم.

امروزه خصوصیات و ویژگی های باتری گوشی به ملاکی برای انتخاب و خریداری تلفن همراه تبدیل شده است و ظرفیت و کیفیت  بالای این قطعه به یک فاکتور اساسی برای سازندگان و مصرف کنندگان آن تبدیل شده است به نحوی که این سازندگان به دنبال نصب و به کارگیری قطعه های حجیم و با ظرفیت بالا در محصولات و تولیدات خود هستند.

باتری گوشی چیست؟

باتری گوشی به عنوان یک منبع DC در تلفن های همراه تعبیه شده  است که ولتاژ و جریان برق موبایل را تأمین خواهد کرد. در واقع این قطعه یک محفظه و یا جعبه قابل شارژ است که دارای جایگاه ویژه ای در این گونه محصولات ایفا خواهد کرد. برخی از این قطعات قابل تعویض و برخی دیگر غیر قابل تعویض هستند که در صورت خرابی و از کار افتادن، تلفن همراه عملاً هیچ کارایی نخواهد داشت.

باتری گوشی

مشخصات اصلی باتری گوشی

قبل از پرداختن به مسئله بهترین باتری گوشی لازم است درباره مشخصات اصلی این قطعه توضیحاتی داده شود. آنچه که واضح و آشکار است باتری ها مهم ترین و حساس ترین قطعه در تلفن های همراه هستند که معمولاً از جنس لیتیوم یونی و پلیمری ساخته می‌شوند. با توجه به نوع ساختاری که این قطعه ها دارند تحمل حرارت بالا و گرمای شدید را نخواهند داشت و در اثر قرار گرفتن در معرض گرما از خود واکنش نشان خواهند داد.

نکته ذکر شده،  مهم ترین مشخصه این قطعه ها است. لازم به ذکر است که  تمامی آن ها دارای ظرفیت مشخص و معلومی هستند و بعد از گذشت مدتی از این ظرفیت کاسته  خواهد شد و باعث می‌شود تا قطعه مورد نظر کارایی اولیه خود را از دست بدهد. منظور از ظرفیت میزان شارژ ذخیره شده در قطعه مورد نظر است. هنگامی که گوشی همراه زود به زود شارژ خالی می‌کند به معنی اتمام ظرفیت ذخیره سازی شارژ در آن  است.

بهترین باتری گوشی

ساختار ظاهری باتری گوشی

باتری گوشی به شکلی طراحی شده است که در برابر کارکرد بالا و استفاده بیش از اندازه از خود واکنش نشان خواهد داد. و با گذشت زمان از کیفیت و کارایی مثبت آن کاسته خواهد شد. اما به طور کلی عمر این قطعه ارزشمند به نحوه کار با گوشی بستگی دارد و در حقیقت صاحب تلفن همراه نقش مهم و اساسی در طول عمر این قطعه خواهد داشت. استفاده اصولی و به جا از تلفن همراه می‌توان به طولانی تر شدن عمر باتری آن کمک کند.

نحوه شناسایی بهترین باتری گوشی

برای تشخیص بهترین باتری گوشی باید به مشخصات فنی آن توجه کرد. مدار و ولتاژ قطعه، قطب مثبت و قطب منفی از جمله مهم ترین مشخصات فنی آن هستند که تأثیر بسیار زیادی در نوع کارکرد و کیفیت آن خواهند داشت. با توجه به این مشخصات می‌توان بهترین نوع این قطعه را برای تلفن همراه خود تهیه کرد. طول عمر این قطعه یکی از مهم ترین مواردی است که افراد به آن اهمیت خواهند داد. کارایی و کارکرد مناسب تلفن همراه تا حد زیادی به ظرفیت و نحوه عملکرد باتری بستگی دارد. به این معنی که هر چقدر این قطعه از ظرفیت مناسبی برخوردار باشد تلفن همراه طول عمر بیشتری خواهد داشت.

  • مهم ترین ویژگی که یک باتری مناسب باید داشته باشد این است که اگر بر روی گوشی برنامه هایی مانند تلگرام و واتساپ نصب شد تأثیری بر روی کارکرد قطعه مورد نظر نداشته باشد و سبب خالی کردن شارژ زود هنگام آن نشوند. لازم است بدانید این برنامه ها و بسیاری برنامه های سنگین دیگر برای این که بر روی تلفن همراه کار کنند باید از انرژی و توان قطعه یاد شده استفاده نمایند.
  • شارژ کردن اشتباه تلفن همراه سبب خواهد شد تا این قطعه زود به زود شارژ خالی کند. برای مثال زمانی که تلفن همراه در حالت صفر درصد باشد و فرد بخواهد آن را شارژ نماید به قطعه یاد شده صدمه وارد خواهد شد اما بهترین نوع آن مقاومت بالایی در برابر این حالت از خود نشان خواهد داد و با چندین بار استفاده اشتباه کیفیت و کارایی مثبت خود را از دست نخواهد داد و ولتاژ آن دچار آسیب نخواهد شد.
  • استفاده بیش از حد از گوشی تأثیر سوء ی بر روی قطعه مورد نظر خواهد داشت. هر چند بروز این حالت در همه باتری های مختلف تقریباً روی خواهد داد اما بهترین نوع آن ها دارای مقاومت بالایی در برابر این حالت هستند.
  • علاوه بر جنس های لیتیوم، پلیمری و لیتیوم یونی، این قطعه ها را در جنس های دیگر مانند نیکل، کادمیوم و نیکل هیدرید فلز تولید می‌کنند. هر کدام از این قطعه ها که از جنس های متنوع و مختلفی ساخته خواهند شد دارای چگالی مشخص شده ای هستند. با در نظر گرفتن ساختار هر کدام از این نوع محصولات با یک نوع عملکرد روبه رو خواهیم بود.
  • باتری گوشی اصلی
  • هر چه که باشند و از هر جنسی که ساخته شده باشند دارای یک طول عمر مشخص و معلومی هستند. امروزه استفاده از مدل لیتیومی بسیار رایج شده است زیرا علاوه بر کارایی مناسبی که دارند دارای وزنی نسبتاً سبک هستند که به کارگیری آن ها در لوازم الکتریکی دیگر نیز گزینه ای مناسب و ایده آل هستند.
  • نور صفحه و میزان روشنایی آن  در بسیاری از موبایل ها باعث کاهش شارژ خواهد شد همچنین میزان صدا هم در این امر بی تأثیر نخواهد بود و تا حدودی سبب کم شدن شارژ می‌شود. اما یک محصول مناسب تا حد زیادی در مقابل این عوامل از خود مقاومت نشان خواهد داد و قرار گرفتن در چنین وضعیت هایی به آسانی از کیفیت آن کم نخواهد کرد.
  • استفاده از بلوتوث و وای فای یکی دیگر از مشخصه های مثبت یک محصول باکیفیت است زیرا استفاده مداوم از این قابلیت ها تأثیر آن چنانی در نحوه عملکرد یک  باتری با کیفیت نخواهد داشت.
  • شارژ کردن موبایل به مدت طولانی و همچنین داغ شدن قطعه یاد شده سبب از کار افتادن و منفجر شدن آن نخواهد شد.
  • همیشه بهترین نوع باتری برای هر موبایل و تلفن همراه مدل اصل و اورجینال آن است که مخصوص مدل و نوع موبایل مورد نظر ساخته شده است.
  • بهترین باتری گوشی
  • مهم ترین ویژگی یک قطعه مناسب افزایش میلی آمپر ساعت آن است که نشان دهنده نگهداری بالای شارژ در این قطعه است.
  • قطعه هایی که دارای حداقل ۵۰۰۰میلی آمپر ظرفیت باشند جزء مرغوب ترین نوع هستند اما مدل های دیگری نیز وجود دارند که فوق العاده قدرتمند هستند و ظرفیت میلی آمپر آن ها نزدیک به ۷۰۰۰است.
  • بسیاری از گوشی های برتر و گران قیمت جهان از تکنولوژی و فناوری شارژ سریع در تولید باتری محصول خود استفاده می‌کنند. به طوری که بهترین گوشی ها دارای یک باتری با شارژ سریع در حدود ۲۵ وات است.
  • یک قطعه پر ظرفیت باید در مدت ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه شارژ کامل شود. هرچند این زمان اندکی طولانی است اما برای یک قطعه پر ظرفیت رضایت بخش است.
  • نکته مهم دیگر این است که یک قطعه مناسب و ایده آل در مدت ۳۰ دقیقه باید حدود ۳۵ درصد شارژ شود.

نقش سخت افزار در انتخاب بهترین باتری گوشی

تمام قطعات و سخت افزار موجود در یک موبایل  نیرو و انرژی خود را از باتری گوشی خواهند گرفت. تراشه یا چیپ ست مهم ترین قطعه ای است که بر عملکرد باتری تأثیر مستقیم خواهد داشت. بنابراین در زمان خرید تلفن همراه باید به سخت افزار و بخصوص تراشه یا چیپ ست آن توجه شود.

یقیناً هر چه پردازنده قدرتمند تر و فعال تر باشد مصرف انرژی هم بالا خواهد رفت بنابراین گاهی موبایل های میان رده دارای شارژ دهی بالایی نسبت به محصولات مشابه اما مطرح هستند. بنابراین لازم است در هنگام خریداری تلفن همراه به نحوه معماری ساخت  پردازنده و صفحه نمایش توجه ویژه ای بشود.

نکته: تفاوت باتری موبایل با باتری لوازم دیگر در میزان ظرفیت آن است.

نکات مهم و قابل توجه در مورد اصلی بودن  باتری گوشی: قبل از پرداختن به موضوع اصلی بودن باتری گوشی لازم است یک نکته مهم و اساسی را متذکر شویم و آن نوشته هایی است که بر روی اغلب این قطعات درج شده است. بر روی برخی از آن ها عبارت ساخت ژاپن و یا کره حک شده است. یک خریدار باید این نکته را درک کند که تمام این قطعات در کشور چین ساخته خواهند شد و این عبارات هیچ ارتباطی با کشورهایی که نامشان بر روی محصول نوشته شده است ندارند. نکته دیگر این است که باتری گوشی های متنوع که در بازار به فروش می رسند اورجینال و ساخت کمپانی های معتبر نیستند بلکه به دلیل قائل شدن حق کپی رایت برای این محصولات در جای جای جهان و البته در کشور ما تولید خواهند شد.

قطعه یاد شده به دو قسمت ICو سل تشکیل شده است که سوکت یا قسمت بالایی قطعه به قسمت ICمتصل شده است. این قسمت وظیفه برقراری و قطع جریان برق در قطعه را بر عهده دارد. بنابراین هر چه کیفیت IC بالا باشد سل های قطعه کارایی بهتری خواهند داشت و دیرتر از کار خواهند افتاد. به طور کلی قطعه ای که دارای چنین وضعیتی باشد مدت زمان بیشتری کار خواهد کرد و سلول ها ی آن از هم باز نخواهند شد. به طور کلی بهترین راه برای تهیه یک باتری با کیفیت خریداری آن از یک مرکز معتبر است که دارای خدمات گارانتی باشد و تا شش ماه قطعه خریداری شده را ساپورت کند.

فنی باتری گوشی

ساختار  فنی باتری گوشی

به طور کلی ساختار یک باتری گوشی به این صورت است که انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل خواهد کرد و موجب برقراری جریان خواهد شد. این محصول از کنار هم قرار گرفتن دو الکترود به وجود خواهد آمد. وظیفه قطب مثبت با آند،  الکترون دهی بیشتر است و خاصیت قطب منفی یا کاتد دریافت الکترون های قوی تر است.

الکترود مثبت از یک  ترکیب لیتیوم دار پیروی می‌کند که در فرایند شارژ به یون لیتیوم تبدیل می‌شود  و در الکترولیت بین لایه ها ذخیره خواهد شد. انجام چنین پروسه ای نیاز به صرف انرژی الکتریکی دارد. جالب است بدانید در فرایند کم شدن و خالی شدن شارژ درست عکس این فرایند صورت خواهد گرفت و واکنش شیمیایی یون های لیتیوم که ما بین الکترود قرار دارد موجب آزاد سازی انرژی الکتریکی خواهد شد.

کدام نوع باتری گوشی مناسب است؟

بهترین نوع باتری گوشی نوع قابل شارژ این محصول هستند که به نام های لیتیوم یون و نیکل فلز هیدرید در بازار وجود دارند و افراد می‌توانند آن ها را خریداری و استفاده نمایند. به دلیل قابل شارژ بودن نسبت به انواع یکبار مصرف زباله الکتریکی کمتری تولید خواهند کرد و همچنین  به دلیل استفاده طولانی مدت نسبت به انواع یکبار مصرف مقرون به صرفه تر هستند.

نتیجه: هیچ فردی تحت هیچ شرایطی از روی ظاهر قطعه نمی‌تواند کیفیت و کارایی آن را تشخیص دهد. اما گاهی به سبب کارکرد زیاد و از بین رفتن ظرفیت شکل ظاهری آنان دچار تغییر خواهند شد مثلا قسمتی از قطعه برجسته خواهد شد که این علامت نشانه کاهش ظرفیت و یا اتمام آن است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.