مهم ترین ویژگی یک ایرپاد

  • تاریخ: چهارشنبه 26 آبان 1400 - 15:07
  • نویسنده: موبو تولز
  • صفحه: بلاگ
  • بازدید: 958
مهم ترین ویژگی یک ایرپاد
ایرپادها گفتگو با تلفن همراه را بسیار ساده کرده اند. در این مطلب سعی بر این داریم که اطلاعات مهمی را در رابطه با این محصول بیان کنیم.

در حوزه تکنولوژی هر روزه از لوازم جدیدی رونمایی می‌شود در نسل جدید لوازم الکترونیکی و هوشمند سعی می‌شود تا در وهله اول نیاز کاربران در نظر گرفته شود و تمام معایب سری های قبلی رفع شود. در این بین یکی از لوازم هوشمندی که در عرصه تکنولوژی انقلابی بزرگ به بار آورده است ایرپاد است که نسل جدیدی از هندزفری‌های بلوتوثی است که محبوبیت بالایی در بین افراد کسب کرده است.

امروزه برندهای معتبر جهانی مانند شیائومی، اپل، سامسونگ، هواوی و ... علاوه بر تولید و عرضه‌ی گوشی های هوشمند در زمینه تولید لوازم جانبی هم فعالیت می‌کنند که با تولید ایرپاد توانسته اند نظر بسیاری از بازارهای جهانی را به خود کسب کنند و در این عرصه پیشتاز باشند.

همه چیز در مورد ایرپاد

ایرپادها، نسل جدید هندزفری های بلوتوثی

در بین لوازم جانبی موبایل، ایرپادها یکی از پرکاربردترین و بهترین هندزفری های بلوتوثی هستند. اما لازم است که با نحوه شارژ کردن ایرپاد ها در مدل های مختلف آشنا شویم. به طور کلی این لوازم جانبی یکی از اسپیکرهای کم حجم و بدون کابل هستند که کمپانی های معتبر زیادی این محصول را تولید می‌کنند و در بازارهای سراسر جهان عرضه می‌کنند. این دستگاه قابلیت اتصال به انواع لوازم پخش و فیلم، کامپیوتر و از همه مهم‌تر گوشی های هوشمند را دارد و این قابلیت موجب استفاده همه گیر و محبوبیت آن در سطح جهانی شده است.

وقتی کمپانی های معتبری چون اپل اسپیکرهای بدون کابل و کم حجم را طراحی و عرضه کرد در بازار تجهیزات جانبی موبایل انقلاب بزرگی رخ داد چون قبل از این اختراع کسی از هندزفری های بی سیم و کوچک اطلاعی نداشت.

اگر دوست دارید در همه حال از  موسیقی لذت ببرید یا در محیط های شلوغ  به جای تلف کردن اوقات خود و گوش دادن به حرف های روزمره دیگران از شنیدن یک موسیقی آرام‌بخش یا یک پادکست انگیزشی یا روان شناسی لذت ببرید بهتر است به فکر خرید یک ایرپاد باشید.

کارایی اسپیکرهای نسل جدید تنها به گوش دادن به موسیقی ختم نمی‌شود و شما می‌توانید تمام تماس های خود را با این هدفون بی سیم جواب دهید و برقراری ارتباط و مکالمه را با شیوه ای جدیدتر تجربه کنید.

شارژ ایرپاد

اهمیت شارژ کردن ایرپاد

زمانی که ایرپاد ها در بازار عرضه شدند در ابتدای عرضه مورد توجه افراد قرار نگرفت و در واقع می‌توانیم بگوییم شروعی ضعیف داشت اما کم کم وقتی کارایی این هدفون بی سیم در بین افراد جا افتاد تقاضا هم برای خرید بیشتر شد تا جایی که امروزه بیشتر افراد از این وسیله پرکاربرد استفاده می‌کنند و درصد  بالایی هم از این فناوری رضایت دارند. به طور قطعی می‌توانیم ایرپادهای بدون سیم را یک انقلاب در حوزه فناوری به حساب بیاوریم که توانستند در مدت زمان کمی یک رضایت قابل توجه کسب کنند.

شما از هر برندی که اقدام به خرید اسپیکر کنید لازم است با نحوه‌ی شارژ کردن آن آشنا شوید. نحوه شارژ کردن در تمامی‌برندها مشابه است. شما تنها با چند راه کار ساده می‌توانید از میزان شارژ هدفون بلوتوثی خود اطلاع پیدا کنید و سپس اقدام به شارژ آن بکنید‌. معمولاً با یک ایرپاد شارژ شده می‌توان میانگین بین ۳ تا ۵ ساعت موسیقی گوش داد و یک ساعت مکالمه برقرار کرد.

شارژ کردن به موقع کیفیت صدا را بالا می‌برد و به وضوح می‌توانید دریابید که هر چه میزان شارژ کمتر باشد چقدر در پایین آمدن کیفیت تأثیر گذار است. پس از هر ابزار ارتباطی و فناوری که استفاده کنید باید به میزان شارژ و نحوه شارژ آن دقت کنید.

برای شارژ کردن ایرپاد ها بایستی آن ها را در کیس ایرپاد قرار داد و به محض گذاشتن در کیس عملیات شارژ شروع می‌شود. البته در وهله‌ی اول باید از میزان شارژ کیس مطمئن شد. به طور کلی بخشی از جذابیت این محصول مربوط به محفظه شارژ است که خیلی راحت Airpods داخل آن قرار می‌گیرد و شارژ می‌شود.

میزان شارژ ایرپاد

قبل از پرداختن به نحوه شارژ ایرپاد باید بدانید که این محصول چقدر شارژ دارد و چه زمانی نیاز به شارژ آن وجود دارد. در شارژ کردن ایرپاد،  کیس نقش فوق العاده ای دارند. در وهله اول برای اطلاع از میزان شارژ باید هندزفری را به گوشی خود متصل کنید این اتصال از طریق بلوتوث است. به طور کلی همه‌ی اسپیکرهای بی سیم یک روند ثابت برای شارژ کردن دارند.

در بیشتر اسپیکرهای بی سیم یک دکمه فیزیکی یا لمسی  وجود دارد با زدن دکمه چراغ چشمک زن روشن می‌شود. سپس این محصول را با بلوتوث به گوش خود متصل کنید و کیس آن را هم به یک منبع شارژ متصل نمایید تا از مقدار شارژ کیس هدفون اطلاع پیدا کنید.

حال برای اینکه از مقدار شارژ کیس یا محفظه اسپیکر اطلاع کسب کنید بعد از اتصال از طریق بلوتوث  باید کیس را در محوطه نزدیک گوشی قرار دهید  تا میزان شارژ آن روی گوشی مشاهده نمایید. اگر بعد از انجام این مراحل باز هم مقدار شارژ نمایش داده نشود باید کیس ایرپاد را یک بار با احتیاط باز و  بسته کنید.

در این شرایط نوع هدفون در نحوه نمایش میزان شارژ تأثیر می‌گذارد. به طور مثال در هندزفری های گردنی باید پنل نوتیفیکیشن بررسی شود تا درصد شارژ باقی مانده را بتوان مشاهده کرد. در برخی از نمونه ها روی کیس میزان شارژ نمایش داده می‌شود.

استفاده از ایرپاد

نحوه شارژ ایرپاد

هندزفری اپل با نام تجاری ایرپاد، یک محصول لوکس، انحصاری، خاص و با کیفیت است که هر سال نسل جدیدی از آن روانه بازار می‌شود و تمام نگاه ها را به طرف خود می‌کشاند. قابلیت های بالایی که در این هندزفری های بلوتوثی گنجانده شد باعث شد تا افراد این محصول را جایگزین هندزفری های سیم دار گذشته کنند. به طور کلی برندهای معتبر از یک سبک ثابت برای شارژ ایرپاد استفاده می‌کنند و ممکن است تفاوت های ناچیزی در نسل های گذشته با نسل های جدید وجود داشته باشد.

همان‌طور که گفته شد تمامی این اسپیکرهای بدون کابل از یک کیس شارژ بهره می‌برند. باتری های کوچکی که در این هندزفری های کوچک و بدون سیم گنجانده شده است قابلیت شارژ چند ساعته را دارند. یکی از دغدغه های اصلی افرادی که از وسیله استفاده می‌کنند نحوه شارژ صحیح است که اگر با اصول صحیح انجام نشود عمر باتری کاهش پیدا می‌کند و بعد از یک مدت اتصال آن با مشکل مواجه می‌شود.

بیشتر برندهای تولید ایرپاد تلاش خود را کرده اند تا این وسیله جانبی توانایی اتصال با انواع سیستم عامل ها را داشته باشد و از این طریق توانسته اند نهایت کارایی را در یک وسیله پرکاربرد بگنجانند. حال اگر با نحوه صحیح شارژ کردن هدفون بی سیم خود اطلاع ندارید در درجه اول باید توجه کنید که محصولی که از آن استفاده می‌کنید مربوط به کدام نسل است. چون در نسل اول فقط با اتصال سیمی قابلیت شارژ وجود داشت. نمونه هایی که از طریق سیم شارژ می‌شوند باید از کابل شارژر لایتنینگ استفاده کرد. در نمونه های اپل می‌توان با خود کابل گوشی هدفون را هم شارژ کرد.

ویژگی یک ایرپاد خوب

بهتر است شارژ ایرپاد را با کابل های اورجینال انجام داد چون شارژرهای فیک باعث خرابی باتری و کاهش عمر آن می‌شود. در نسل های دوم هم دو مدل عرضه شده که در یکی قابلیت شارژ با سیم وجود دارد و یکی هم شارژ وایرلس که قابلیت شارژ بدون بی سیم است. اما در نسل های بعدی به طور کلی شارژ با کابل حذف شود و کیس شارژ جایگزین آن شده است.

نحوه شارژ ایرپاد با استفاده از کیس شارژ

همان‌طور که گفته شد دیگر نسل قدیمی ایرپاد هایی که با کابل شارژ می شدند کاملاً منسوخ شده است و کمپانی های مختلف تولید این محصول را متوقف کرده اند چون طرفداران ایرپاد بی سیم به قدری زیاد شده اند که دیگر کسی سراغ این محصولات نخواهد رفت. برای شارژ کردن مدل های بی سیم نیاز به کیس ایرپاد دارید. این شیوه شارژ کردن یک سری اصول و قواعد خاص خود را دارد و یک کیس بدون هیچ رابط و کابلی قابلیت شارژ را دارد. البته در کنار همه‌ی این مسائل باید کیس یا جعبه شارژ هم شارژ لازم را داشته باشد چون جعبه خالی قابلیت  شارژ شوندگی نخواهد داشت. در زیر خلاصه وار مراحل شارژ کیس ایرپاد را بیان می‌کنیم.

  • در مرحله اول باید بر روی جعبه شارژ اتصال سیم لایتنینگ به کانکتور لایتنینگ انجام شود.
  • در مرحله بعدی بایستی سری USB شارژر را به پورت USB بر روی لپ‌تاپ و یا پاور بانک و یا آداپتور متصل شود.

نکات لازم و کاربردی در خصوص شارژ ایرپاد

شارژ کردن ایرپاد به واسطه کیس شارژ کار آسانی است و شما تنها کافی است از قبل کیس شارژ را کاملاً شارژ کرده باشید تا به راحتی بواسطه ی آن ایرپاد را شارژ کنید. کیس دارای یک باتری است که اگر باید شارژ شود بعد از شارژ شدن و قرار دادن ایرپاد در آن نیازی به هیچ اتصال سیمی وجود ندارد.

  • برای شارژ کیس شارژ می‌توانید ایرپاد را داخل آن قرار داده و یا بدون آن شارژ کنید.
  • تمام لوازم جانبی در جعبه های شارژ هنگام خرید وجود دارد پس نیازی به خرید جداگانه نیست.
  • زمانی که ایرپاد به وسیله لپ تاپ شارژ می‌شود سرعت شارژ شدن چندین برابر می‌شود.
  • شما باید برای شارژ یک دمای مساعد را در نظر بگیرد تا هم کیفیت هندزفری بلوتوثی حفظ شود و هم شارژ سالم ضمانت شود. این دما چیزی حدود 0 تا 35 درجه سانتی گراد است.
  • در پاره ای از مواقع ممکن است ایرپاد شارژ خالی کند و این تخلیه شارژ دردسر ساز شود برای رفع این مشکل بهتر است هندزفری خود را با نگه داشتن دکمه تنظیمات ریستارت کنید.
  • شارژ کردن باید صحیح و به موقع انجام شود تا سلامت باتری در هندزفری و کیس شارژ تضمین شود.
  • برای نشان دادن درصد شارژ بایستی ایرپاد در جعبه شارژ به درستی قرار  داده شود سپس درصد شارژ نمایش داده می‌شود و زمانی که کاملاً شارژ شد چراغ آن سبز می‌شود.
  • روشن شدن چراغ نارنجی در جعبه شارژ به معنی نزدیک به شارژ فول است و اگر چراغ چشمک زن باشد بدین معنی است که باید هندزفری به سیستم وصل شود.

ایرپاد

قابلیت نگه داشتن شارژ در ایرپادها چقدر است؟

یکی از قابل توجه ترین مشخصات در ایرپاد توجه به شارژ گوشی و قابلیت نگه شارژ آن است. امروزه معتبر ترین برندها هم توجه ویژه ای را معطوف  این هندزفری های بلوتوثی می‌کنند. به طوری که در برندهای معتبری چون اپل و سامسونگ طوری این قابلیت را تعبیه کرده اند که می‌توانند حداکثر زمان ممکن از آن ها  را استفاده کرد.

اگر هندزفری بلوتوثی شما شارژ کامل شود باید قابلیت این را داشته باشد که 5 ساعت موسیقی و 3 ساعت مکالمه مداوم را داشته باشد. اما مدت زمان شارژ شدن ایرپادها چیزی حدود 20 دقیقه است که نگرانی های لازم در خصوص نداشتن وقت را تا حد زیادی کاهش داده است.

  • تاریخ: چهارشنبه 26 آبان 1400 - 15:07
  • نویسنده: موبو تولز
  • صفحه: بلاگ
  • بازدید: 958
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • نظرات شما بهترین هدیه به گروه ما است
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.